24 januari 2008

Dagens Svensk

På söndag inleds bandy-VM i Moskva. Ett VM som som vanligt känns sådär lagom intressant. Nåväl. På söndag kl.16.00 inleder också det gula landslaget med att ta sig an Kazakhstan (Казахстан-Швеция).

Jag minns mitt bandy-VM förra året, då det gick i Kemerovo. Svenska TV-kanaler sände ingenting, men ryssarna servade oss bandyvänner med att sända matcherna via webben, vilket fungerade hyfsat, dock lite svårt att hänga med den ryske kommentatorn :-).

Undertecknad riggade upp filmkameran framför datorn och ibland fick man med det man ville, men inte alltid. Filmerna visades då på bandybloggen "Det röda nystanet", som jag i år mer eller mindre lämnat till sitt öde.

Men nu är det dags att reprisera några av dessa guldkorn här på "гусына", så att vi alla får upp den rätta VM-stämningen.

Den första filmen "I'm so lonely" handlar om den svensk som var där!! Han var där och han var ensam ...

gåsen bio
presenterar
I'm so Lonely (I)



Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. Varför har Du lämnat Röda Nystanet åt sitt öde? Jag saknar Dig!

    SvaraRadera
  2. .. mer eller mindre ...
    .. allt kan hända ...
    Men det känns som om det räcker med "gåsen"!
    Kul att man är skanda någonstans, i Bromma saknar dom mig inte :-)

    SvaraRadera
  3. Tryck 1 för .. askand ...

    Tryck 2 för .. saknad ...

    Tryck 3 för .. danska ...

    SvaraRadera