20 januari 2008

Dagens VBK

Det är inte många saker som talar för att Västerås idag ska lyckas ta poäng av det trefaldiga mästarlaget från bandymetropolen Vetlanda. Hur jag än vrider och vänder på skurtrasan kan jag bara hitta två fullgoda skäl. Bortaplan och inomhus.



Vi har hittills under säsongen varit väldigt borta borta och vårat vinstgivande spel på hemmaplan som givit oss supportrar både bröd för dagen och många sköna viktiga poäng har varit som bortblåst när vi lämnat kommungränsen??

Om man som la Squadra Amarilla är vana att spela utomhus, där bandy egentligen ska spelas, till skillnad mot bl.a. curling, och där taktiken är inkörd på att vissa yttre omständigheter alltid kommer att påverka spelet, är det svårt att ställa om för att då och då få spela inomhus, under tak, på perfekt is, helt vindstilla och utan en enda droppe regn ...

Tittar man helt objektivt på de båda lagens trupper råder det inte ens en tvekan om att VBK är det bättre laget. Jag skulle kunna radda upp spelare efter spelare, lagdel efter lagdel, men det gör jag inte, det känns så onödigt, det räcker med att konstatera att så är det bara. Vi är det bättre laget och om det finns någon rättvisa i bandyvärlden så skulle vi vinna, men ...

Nu finns det ju ingen rättvisa inte ens inom bandyn, fråga bara Pelle Fossahug, och nu måste man ju spela om poängen, varför vet jag inte? Varför vet jag inte? Varför måste man det?? Det vore väl betydligt bättre och roligare om man bara läste laguppställningarna inför varje match och med hjälp av ett poängsystem jämförde och avgjorde vilket lag som skulle vinna!!

Nåväl. King i gränspolisen, oljans förlovade land, nu blir det ju inte så när det gäller dagens match i ABB-arena. Nu gäller det fortfarande att ta av sig skridskoskydden, vara på tå från topp till tå, vara först in i kaklet, vara fokuserad på uppgiften och det kommer att vara en typ randig polkagris som vill ha ett och annat ord med när det gäller hur matchen ska sluta och då tippar jag att VSK vs VBK slutar ...

.. den slutar ...

Västerås SK vs Vetlanda BK slutar 5-5

För övrigt tippar jag att Hammarby-Broberg slutar 6-6 och SAIK mot Tillberga slutar inte alls, nej förlåt jag bara skojar ... den slutar 8-3 efter förlängning.


Sa jag det?
Sa jag förbannade tvättstuga :-)

För övrigt har jag från säkra källor hört att när VBK vinner SM-guld i mars, kommer Pizzeria Hawaii på Vitalagatan överväga ett namnbyte.

Uppdaterat 08:21
Broder tippar 6-3. (Förtydligat :-), 6-3 till VSK)
Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Du börjar låta som han Arnell på Aftonbladet som skriver att man redan idag kan avbryta årets elitserie i badkarsbandy, som bloggen skriver, och överlämna SM-bucklan till Hv71. Jag vet i alla fall en som kommer att hålla med dessa tankar men oavsett vilket så tippar jag idag för att öka på mitt plus i tiokronorstävlingen och då blir det 6-3 till gurkorna

    SvaraRadera
  2. Men säga vad man vill om det bästa blåa laget, nog ser dom tunga ut i år??!!
    Vad gäller han Anrell, så brukar ha veta vad han skriver :-)
    Men den som lever får se och det gäller ju även dagens bandymatch och tippande handlar ju mycket om hjärta och gurkor.

    6-3 är registrerat!

    SvaraRadera