27 februari 2008

Dagens RR

Röd granit
Gråsten
Kullersten
Gustav Wasa
Gustav Adolf 2
Kristina
NANA KUDDEN SOVA GOTT
GUL BLÅ
ODEN
SHIFVA
ÅKAGA
GOD
En mor är en far en far ä en mor
VÄR
PLIKTEN FRAMFÖR ALLT
A4 4224 RISBERG
VI
Måne
Åke GBG Ö-s
VENUS
Bärfndahl
Bergsjön
Kebnekajse
SOS 90 000 TAXI 150000
1. EVERT Lundqvist
3. Erlanda Cullberg
2. Lars Hillersberg
Kortedala
INGEN ELD INGA RUTER
MODER JORD
KARL XII
Det handlar om ett sätt att förhålla sig till måleriet RR 94
JANUARI FEBRUARI MARS APRIL MAJ JUNI JULI AUGUSTI SEPTEMBER OKTOBER NOVEMBER DECEMBER
En gran tall Björk Ek Asp Rönn
BÅT
KAL O ADA
MODER SVEA
Jag kan dö ärligt
För Sverige
Axel Oxenstierna
Blinka lilla stjärn där hur jag undrar var du är
Hennes Majestät Drottning Silvia
Geting Humla
Huggorm
Carl M Bellman
Evert Taube
Ulf Lundell
Fall vakten blir lång så snart klämtar klockan för dig

"Att måla är inte att pynta granen, det är som att hugga den" RR 96

Jag är hemma


Väggklotter 1993 - 1996
Skrivna på atlejéväggarna, Högbergsgatan, Stockholm

Ur den nyutkomna boken "Roger Risberg - Teckningar 1998-2007"
Med text av Olle Granath.
Roger Risbergs utställning på galleri Bel' Art.
Ett måste!
Jag var där idag.





Risberg är ett geni.
Helt enkelt ett geni!

Ett citat ur boken sammanfattar ...

"Amor och psyke
är motiven i min konst
där jag väver in
drömmar och sagor
i verkligheten"


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar