20 februari 2008

Dagens Valning

Så här spelas bandyns slutspel ...

Vetlanda-Edsbyn
Broberg-Västerås

Motala-Sandviken
Villa-Hammarby

Efter en utskåpning som heter duga i Kyrkhelvetet valde Edsbyn att även ta sig an det gula mästarlaget i kvartsfinalspelet ... Vi börjar hemma på Kullen på måndag!!, mumsi, mumsi !!!

Sandviken fick ju välja först och dom valde ganska självklart IFK Motala och sedan valde dom även att ta sig an Hammarby/Villa i semifinalen, vilket då innebär att vi får möta Västerås eller Broberg i semifinalen.

Huvva, huvva ....

Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

  1. Vi möts igen!
    Håll i hatten för nu börjar det.

    SvaraRadera
  2. Jag kallar det för en taktisk undanmanöver att förlora med stora siffror i en betydelselös match. Fienden tror att de har ett stort övertag. Men när det gäller på Tjustkulle kommer verkligen att uppdaga sig för Edsbyn. Frågan är hur fort de återhämtar sig.

    SvaraRadera
  3. Efter som det på din blogg oftast står kyrkhelvetet om Byns hall så kan jag tro att alla spelare i BK bör ägna många tankar till han "där uppe" om inte säsongen skall vara över inom någon dryg vecka eller så

    SvaraRadera
  4. ///björn:
    Vi gör de ja, sa Vera Lynn, W'ell meet agäjn och frågan är?
    Har du hatt keps länge!!

    hansson:
    Ja 1-10 är ju inget att bry sig om, efter 1-3 och en koll på psalmtavlan och man ser att slutspelsplatsen är klar.
    Voaj slita och offra sig då?
    Varför ta hörnrus då??
    Kullen på måndag oj oj oj "The Rumble .."

    broder:
    Kyrkhelvetet i Byn har inget med Gud att göra, helvetet i det fallet är att spela en match per säsong när det är perfekt is, alldeles vindstilla, inte en regndroppe mm.
    Då blir det ett helvete för oss som inte tränar där varje dag!!
    Nu fick vi en träning till bland furulist och knagg, så nu är vi betydligt mer förberedda, och efter 6-3 hemma på Kullen på måndagen så kan allt hända i den första returen ...

    SvaraRadera
  5. Det är bara att ringa Bengt Lindvall och detta ska gå vägen. Allt annat än två matcher mot Edsbyn ser jag som en skräll.

    Hoppet är det sista som överger en säger man ju, men deta känns som ett hopp från Habrechts vattentorn och hoppas på att inga brutna ben.

    Fan vad jag redan har kastat min yxa i Emån... Ledsen för det alla gula.

    Men tyvärr tycker jag åerts upplaga inte direkt överraskat och stöta på björnen från Hälsingland redan i kvarten var si så där.

    (men Barnsley slog ju Liverpool borta!)

    SvaraRadera
  6. Jag har EDSBY mössa så klart och röd/blå halsduk.

    SvaraRadera
  7. dan:
    Bengt Lindvall!
    Att jag inte tänkte på det!!
    Han får be utav bara h-e hehehehe.

    Jag tar inte ut några förluster i förskott, jag tänker inte hoppa från nåt knäkla vattentorn ...

    //björn:
    Rödblå keps??
    Varför??
    Rödblå halsduk??
    Varför??

    SvaraRadera
  8. Keps????
    Keps?
    Kan man ha det?
    Hatt har jag på sommaren men INTE keps?
    Vem har det?
    Varför skall man ha det?
    Keps?
    På bandy har man mössa, i alla fall här i Hälsingland. Kanske inte alltid i byn då. Men inte sätter jag på mig en keps?

    SvaraRadera
  9. Det är bra att du har mössa!
    En rödblå kan jag tro!!??

    Ha den på dig på måndag.
    Den blå måndagen.
    Då kan du dra ner den och stänga ute Radiosportens måljinglar.
    Sex gula härliga måljinglar och endast fem rödblåa hhahahahahaha ...

    SvaraRadera