18 mars 2008

Dagens Nakna

"Jag försöker använda så lite som möjligt av livet.
Inte slösa på ögonblicken.
Leva så länge som möjligt.
Se vad som händer sen".

Orden är inte mina.
Orden är Karens.
Ur pjäsen "Nakna damer på nedre botten mittemot".
På Stadsteatern.

Syndarn ringde.
En biljett över.
Officiell repetition.
Mycket kvar att jobba med.
Men det kan bli bra.
En nyskriven pjäs av Bodil Malmström.

Roger Lundgren.
En av rollerna.
Känner sig hotad av damerna mittemot.
Dom är nakna.
Det hotet känner inte jag.
Mitt nakna hot kommer från ...
.. Linköping, Timrå och Färjestad.

Vi är nämligen semifinalklara.
Vi slog Skellefteå med hela 6-0.
Stenkrossen!!
Det är den nakna sanningen.
Timrå och LHC är också klara.
Frölunda kan ...
.. fortfarande ...
.. likt de nakna damerna hota ...

Men mer är det inte.

För övrigt vann J20 första kvartsfinalen (bäst av tre) över Djurgården med 4-2 på bortaplan ...
Fronning är du med eller har du tappat lusten??

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Han inte tippa igår men det var ju några som tydligen höll på Djurgården varför kan jag inte förstå? En lobb!! avgjorde matchen i chokladhallen

    SvaraRadera
  2. fronning:
    ???
    Charlamov hette han väl?
    Eller menar du Charlton FC??
    Hör av dig!

    broder:
    En lobb?
    Dags för chokladfabriken i Ljungsbro att lansera en Lobb, efter Plopp kommer Lobb, en god liten chokladbit med en bitter eftersmak av Djurgården :)....

    SvaraRadera