25 mars 2008

Dagens Skäl

Imorgon kväll spelas den andra omgången av badkarsbandyns slutspel och vi vinner returen mot Timrå med 5-4. Hur kan jag då veta det? Hur kan jag då vara så snabb att berätta för världen det rätta resultatet? Har jag då en glaskula?? Nej, nej, nej, här sias inget, glass kan man Sia om, men inte hockey. Det finns ett skäl till min magiska kunskap. Ett enda skäl och det räcker.

Nu har helt plötsligt Canal+ valt att sända den andra semifinalen, den i Chokladhallen och det ska gudarna och alla Robert Lindar veta, att aldrig får vi stryk när vi får visa upp oss i en en kanal som finns i min satellitbox!! Aldrig, och det innebär ju att resultatmöjligheterna direkt halverades. Nu räcker det ju bara att skaka lite på tombolan som rymmer segersiffror och då är det ju en piz of käjk!

Vi vinner med 5-4 och i den andra kampen, den som sänds i Canal+, kampen mellan LHC och Färjestad i Chokladhallen, gör LHC processen kort igen med de i korken så styva värmlänningarna. Det blir ingen dans bort i vägen det blir en Plopp i protokollet. LHC vinner med 6-2 och han Samuelssons gubbar får en tung och mörk bussresa hem.



Dagens Tipstjänst:
HV71-TIK 5-4
LHC-FBK 6-2

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Jag tycker ju egentligen svensk hockey är lika ointresseant som bandy VM. Än mindre intreseant nu när Bajen tyvärr rasar.

    Men jag säger så här:
    HV-Timrå 4-1
    Lkpg - Färjestad (hockeyns otäcka svar på Nässjö IF) 2-4

    SvaraRadera
  2. Bajen rasar??
    Har dom ett hockeylag??

    Men nu är det kul.
    Nu när slutspelet är igång!!

    Vi väntar alla på att FBK ska gå samma väg tillmötes i hockeyn som Nässjö gjort i bandyn ...
    Färjestad gås uterinkarna ...

    SvaraRadera