12 april 2008

Dagens Regel

Ärligt skrivit.
Jag såg inte den här situationen.
Jag missade den ..
Nerverna.
Vem f*n kan titta ...
Det står 3-3.
Det är tre minuter kvar av matchen.
Vi har två på utvisningsbänken.
Då händer det här ...





Vad jag däremot såg, var när han domare Vinnerborg tog dom två j*vligt billiga utvisningarna som gjorde att vi fick spela 3 mot 5 ...
.. så kanske att det finns lite rättvisa i alla fall??

Och.
Är det inte ganska typiskt ett förlorande lag?
Skylla på domaren :)
Kanske dom ska gå i min konstskola.
Lära sig grundregel ett i "konsten att förlora".

§1. Förlorar du, skyll aldrig på domare Vinnerborg :))))

via
via

Andra bloggar om: , , , , ,

14 kommentarer:

  1. §2. Förlorar du är det alltid domarens fel. Oavsett vad han heter.

    SvaraRadera
  2. Om och då menar jag verkligen om vi skulle förlora en match till mot LHC, då kan jag absolut tänka mig att hålla med dig och om det hade blivit mål i deras 5 mot 3 igår, då hade jag absolut hållt med dig redan idag :)

    SvaraRadera
  3. Ah, det här ju som vanligt otäcka Palestinabladet som skriver upp saker och ting som om att det vore världskrig. Är det inte stukad tå i Let´s Dance så är det ägarlös hockeyklubba...

    Ääähhl hååååå seee!

    SvaraRadera
  4. Va??
    Är det inte det då?
    Världskrig??
    Men?
    Håller du på LHC???

    SvaraRadera
  5. Snygg han som skrivit artikeln! HV-spelaren kastade inte klubban mot pucken, han släppte den för att den var sönder lr dylikt, sen åkte han mot avbytarbåset för att byta/få ny klubba. Sekunderna senare så slår HV-Backen bort klubban som ligger i vägen. Samma sekund slås pucken från hörnet upp mot backen, och där stöter pucken och klubban ihop... Och vad jag såg och hörde på TVn så var det ingen som reflektera över att den var nå annat än en tillfällighet. Och Straff slag var det verklige inte tal om!

    Synd att alla Reportrar ska göra en Höna av en fjäder av allt som händer...

    SvaraRadera
  6. Det är fusk min herre - FUSK!!!
    ;D

    SvaraRadera
  7. anonymus:
    Har nu sett "episoden" i efterhand och vi är överens.
    En ren och skär tillfällighet.
    Konstigt att dommerjönsen Vinnerborg ändrar sig efteråt och står med skampålen, när han skulle kunna ha stått med ett högt huvud och visat upp en trasig klubba :)

    pef:
    FUSK??
    Hahahahahahaha ..
    Härligt att du är tillbaka!
    Var har du varit??

    SvaraRadera
  8. Det är ju tur att det finns klarsynta bedömmar som PEF!!!!

    SvaraRadera
  9. Brodern: right back at you!

    MrJ: "Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man. Du hittar aldrig Fantomen - han hittar dig. Fantomen smyger tystare än djungelkatten. Fantomen har tusen ögon och tusen öron. Fantomen är hård mot de hårda."

    SvaraRadera
  10. Varför blir jag inte förvånad?
    Varför blir jag inte förvånad när en Djurgårdare och ElHåCeare går ihop!
    Apuh apuh ...

    "Det finns nätter då HVinnerborg lämnar hockeyarenorna och åker på isar under allmänhetens åkning som en vanlig man. Ni hittar aldrig HVinnerborg - han hittar er. HVinnerborg åker tystare än djungelkatten. HVinnerborg har tusen ögon och tusen öron, ibland missar även han, men att anklaga honom för att fuska. Huvva huvva!! HVinnerborg är hård mot de hårda, men hårdast mot de fega och de som kastar skit i hans ansikte, framför allt när han själv har kastat masken."

    SvaraRadera
  11. Ett förtydligande - jag skyller inte domaren för fusk. Han gjorde en stor tabbe "bara". Det borde kanske finnas någon överdomare (kanske det gör) på läktaren som kan gripa in när domaren på isen flagrant missar vissa grejor. Ibland kanske de inte ens kan reglerna fullt ut.

    SvaraRadera
  12. Jaha och nu backar du?!
    Var det efter det att du fick läsa sanningen om han HVinnerborg??
    "HVinnerborg är hård mot de hårda, men hårdast mot de fega och de som kastar skit i hans ansikte, framför allt när han själv har kastat masken."

    SvaraRadera
  13. Vad snackar du om?? Jag konstaterade bara att det var fusk. Vems fusk det sa jag ej. Nåväl grattis till dagens seger. Nu blir det nog HV som tar hem det iaf. Kanske.

    SvaraRadera
  14. Ok!
    Jag konstaterar bara att du som vanligt inte står för vad du skriver, men det är väl kanske typiskt för Brommabor, vad vet jag!
    Det jag vet är det ff är lika ovisst var guldet hamnar men det ser onekligen bättre ut idag än igår!!

    SvaraRadera