27 april 2008

Dagens Sex

Vetlanda FF.
Sex poäng på två matcher!
Vetlanda FF.
Full pott.
Nu har vi slagit två tippade topplag på raken.
Först tog vi Berga hemma på Vallen.
Igår var det Färjestadens GoIF som fick bita i hemmagräset.
"The Mean Green Machine"!
Har vi varit grymmare??
Tror inte det.
Kanske på brorsans tid :)
Men.
Det är tveksamt.
Känns som vi har något stort på gång??
Det känns som om tar det stora klivet i år ...



Sa jag det?
Sa jag att vi sedan urminnes tider alltid varit ett höstens lag??
Har vi någonsin varit i "tabelltopp" efter två omgångar??
Tror inte det.
Vi har alltid kommit som ett stånkande ånglok på hösten.
På hösten, när planerna är tunga.
På hösten, när ljuset är borta.
På hösten, när gräset är frostigt ...
Då är vi som bäst!
Och så ligger vi i topp redan nu!!
Huvva, huvva ...


Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Skall väl vara på min tid då men utan mig i A-laget. VFF låg då i trean som med dagens seriesystem kanske borde motsvara div 2 eller.... Då fanns ju Kalle Stridh, Holger Borkorwski, Göran Gustafsson, Mulle, Bananen mm

    SvaraRadera
  2. Ja det var den tiden jag tänkte på ...
    Smeknamnen var ju i alla fall bättre då!
    Vad är "Miljöministern" jämfört med Mulle och Bananen :)

    SvaraRadera