18 maj 2008

Dagens Hälsingland

Hälsingland.
Vilket landskap??
Hälsingar?
Vilka killar :)
Här har man sänt ut två dassspottare.
Två hälsingar ...
Och vad händer.
In kommer ett tips om ett märkligt dass.
Ett märkligt dass i Hälsingland!!
Utegården.
Älgnäs.
Men.
Tipsaren ...
Han är mas.
En utflyttad Ludvikabo!!
Jansson??
Ersmar??
Hört talas om Utegården.
Hört talas om Älgnäs??
Hört talas om det märkliga sexfjöls ...



Dessutom.
Han Liw.
Han bandyspelaren Liw.
Han hälsingen Daniel Liw.
Väljer att stanna i Edsbyn.


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Jodå det har vi mitt emellan oss, jag och Jansson, nästan.

    Liw, ja just det. Det innebär ju att det högst troligt blir studenternas 20009 också, härligt. Visst är det underbart att vara Hälsing och Edsbysupporter en dag som denna. ;-)

    SvaraRadera
  2. 20009?
    Då kan det vara möjligt att ni åter får skrinna in på Studenternas :)

    Men åter till dasset!
    Hur kunde du missa det??
    Är det ölen eller cyklingen?? :)

    Jansson har ju fullt upp med å jobbe :)

    SvaraRadera
  3. Aj du en nolla för mycket, så det kan bli ...

    Sanningen är det att jag inte brukar vara i de grannskapet ;-).
    Men vi lovar att jaga vidare. Har faktiskt ett liknande dass i granngården men det är belamrat så vi må städa ut det lite för att se att kunna se hålen :-)

    Vem har inte fullt upp på jobbe?

    Ringer på onsdag när vi blir utsläppta.

    SvaraRadera
  4. Hmm..
    Det här har jag helt klart missat.
    Dass Säsong blir lite begränsad i år. Men kanske ska jag ta en tur till kanotparadiset Älgnäs och spotta lite någon helg.

    SvaraRadera
  5. Så kan det bli :)

    När det gäller dass spottandet är jag lugn, mycket lugn jag vet att ni båda gör ert bästa ...

    När det gäller onsdagen, ring så får vi se hur det pazzar??!!

    SvaraRadera