16 juni 2008

Dagens 1001

"1001 filmer ...
.. du måste se innan du dör".
Köpte den idag.
Hos en skotte nära mig!
Bokskotten prispassar ju en smålänning.
960 sidor.
Inget man sträckläser precis.
Mer som ett lexikon!
Tung är den.
Men den rubriken var ju redan tagen :)

Kan redan nu avslöja.
Jag kommer att dö innan jag sett alla.
Jag har sett 999 av dom.
Men två till?
Vet inte om jag tyar ...

Men innan döden inträffar!

Nu kommer pizzan ...
- Jag får en öl till, tack!
En Mariestad.
Syltans bästa öl.
Om jag får bestämma, f'låt beställa ...

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Jo många filmer är det å många filmer blir det.
    Intressant är väl kanske att se hur många man faktiskt sett av de 1001?
    och ...
    om de man inte sett är något att sträva efter!
    Hur många Clintan finns tex med?
    Hur många Åsa Nisse?
    De säger ju lite om statusen på tegelstenen.

    SvaraRadera
  2. Boken är en skuffelse!!
    Inte en enda Åsa-Nisse.
    Inte en enda film, där regissören heter Ragnar Frisk.
    Jag säljer den (boken) imorgon, går direkt till närmaste antikvariat!!
    J*vla filmbok!
    J*vla Ballack :-/

    SvaraRadera