25 juni 2008

Dagens Brysselsteg

Läser i bladet att min store tennisfavorit Jonas Björkman åkte ur Wimbledon redan i första omgången. Tråkigt, tråkigt. Han är dock kvar i dubbelturneringen!



Han har ju redan aviserat att han lägger av med tennisen efter OS-turneringen. Efter det blir det inga fler brysselsteg. Tråkigt, tråkigt.



För övrigt kan man kan fundera över vad som händer med svensk tennis. Hörde en intervju med oraklet Hellberg i samband med att Wimbledon inleddes och han sa då, att när svensk tennis stod på toppen av Kebnekajse var det ett 40-tal svenska spelare varje år i turneringen. I år var det tre stycken??!!

Game set match ...

Sa jag det??
Sa jag att Tyskland vinner över Turkiet med 2-0.
Övriga norden tippar ...

Andra bloggar om: , , ,


4 kommentarer:

  1. hej där,

    svensk tennis är som sagt var ett sorgebarn. Nu är det bara Söderling och Johansson kvar!!
    Semi-EM-dags - det är nu agnarna sållas från vettet....bra tips där för jag tror inte turkarna har flytet längre, ju fler matcher man vinner desto närmare en torsk.

    SvaraRadera
  2. Tilläggas bör man ananars dör man att den enda tjejen med svenskt pass som ställde upp i regnets stora turnering klev av, skadad huvva, huvva!
    Björn Borg, Mats Wilander, Stefan Edberg, Janne Lundqvist, Uffe Schmidt kom tillbaka allt är förlåtet!!

    Sa jag 2-0 till Tyskland?
    Sicket kanontips :)))

    SvaraRadera
  3. En minut innan matchstart säger jag 2-1 till Tyskland!!

    SvaraRadera
  4. "Fotboll spelas i 90 minuter, sen vinner Tyskland!"
    Gary Lineker.

    SvaraRadera