28 juni 2008

Dagens Klara

Sitter på Syltan.
Det VM-final i fotboll.
Året är 1958.
Sverige möter Brasilien.
Sverige gör direkt 1-0.
Men brassarna kvitterar och tar över ...

Men nu är det inte den klara solen jag skulle skriva om.
Den klara som jag lite kort skulle ...
Den spelades på den undersköna ...
.. den måttfullt riktiga ...
.. min nya favoritarena ...
Bergavikens IP.
Alldeles nyligen.
The Mean Green Machine.
Vinner klart.
Vi slår hemmalaget med 4-1.
Sa jag det?
Sa jag 4-1!!
Mer vet jag inte.
Finns inga som helst uppgifter om målskyttar.
Återkommer.

VM-finalen då?
Är det en ny konspiration??
Nej.
Svt sänder en repris.
Kommenterad av Chris och Glenn.
Ganska kul.
Men.
Visst.
4-1 till Vetlanda FF är mycket roligare!
Vi är inne i rena rama stimmet.
Först Nybro i cupen.
Och så 4-1 idag.
Huvva, huvva!!

Återkommer.

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Var VM-finalen kul att titta på då?? Det är det jag vill veta (som ej hade tid att kolla). En jämförelse med dagens fotboll. Kom igen. Låt höra.

    SvaraRadera
  2. Kolla själv. Den finns på svt.se/sport. http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1181827

    SvaraRadera
  3. fronning:
    Läs "anonymus scribentus" kommentar :)
    Kolla själv, med mitt tillägg, DIN LATA J*VEL, KOLLA SJÄLV ;)

    anonymus scribentus:
    Äntligen någon som ...
    Kolla själv :)
    Underbart.
    Ge han så han tål ...

    SvaraRadera