25 juni 2008

Dagens Motivation

Vetlanda FF.
"The Mean Green Machine"
Igår kväll.
I blåsten på Vallen.
Åttondelsfinal.
Slår ut division 2-laget Nybro IF.
Smålandscupen.
Nybro ledde i paus.
Mest tack vare medvinden.
I andra vände vinden ...
Di gröne reducerar.
Di gröne kvitterar.
Di gröne gör 3-2 i slutminuterna ...

"Vetlanda FF - Nybro IF 3-2 smaka på den ni, sa han Lind!!

Tränare Lundgren till Vetlanda-Posten efter matchen:
"Vi gör en bra match. Motivation slår klass"
Ett uttalande som jag tror att även Myresjös tränare kan hålla med om. För Myresjö blev igår utslaget ur samma cup av division 4 laget IFK Berga ...



Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Orsaken till många fadäser i historien (inte bara den idrottsliga!) lär ju stavas U-N-D-E-R-S-K-A-T-T-N-I-N-G...

    Ska bli oerhört intressant att se om Tyskland också går på den niten ikväll!? :-)

    SvaraRadera
  2. Helt riktigt, men iom att jag redan vet att Ryssland möter Tyskland i finalen, så vet jag ju även att tyskarna inte underskattar turkarna!!
    Eller hur??!!
    Kanske jag ÖVERSKATTAR mig själv och min spåkula, men va f*n det är ju ingen annan som gör det zåååå :)

    SvaraRadera