24 juni 2008

Dagens Observationstrupp

Bandynyheterna lyser med sin frånvaro. Konstigt!! Kanske är dom i maskopi med solen :). Surfar man in på han Ramsin I:s sida är det egentligen bara oraklet C-G Bengtsson som hittat något nytt att skriva om. Nytt och nytt?? Artikeln handlar om bandygiganten Sune Almqvist (1886-1975), som har flest SM-guld, 11 stycken. Han var också ordförande i Bandyförbundet i 25 år.

För övrigt kan man se att tre VBK-talanger Tim Persson, Erik Pettersson och Philip Lennartsson finns med i Rolf Jacobssons "Observationstrupp". 23 unga talanger som slåss 16 platser i den trupp som ska representera Sverige i NM 16-18 januari 2009.

Han Svedbom på den gula sidan har intervjuat våran nya assisterande tränare Mattias Rehnholm ...

Sa jag det?
Sa jag att bandyklubbstillverkningen i Edsbyn har stängt!!
Ska vi ta detta som ett omen :)??
Är detta slutet för eran "guldbyn"??
Vi får hoppas det.
Det är hög tid för ett gult bandyguld!!
Det är dags att kliva ner från era höga ... :)



För övrigt är det idag endast 136 dagar kvar till bandypremiären.
Huvva, huvva

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Rätta mig om jag har fel, men är det inte han Ola Johansson som har flest SM guld eller räknas inte de 5 senaste tränargulden.
    Nej ingen oro behövs. Allt blir som vanligt bara isen kommer.
    Vi får väl hoppas att gult är en bättre bandy än fotbollsfärg.

    SvaraRadera
  2. Vet ej??
    Jag bara citerar han oraklet!

    Vi får verkligen hoppas att gult är en bättre bandyfärg än fotbollsdito, annars blir det ju inget slutspel :)

    SvaraRadera