18 juni 2008

Dagens Topp

Vi hänger med.
Vi är med där uppe i toppen.
Precis som det ska vara.
Ett topplag ska vara med i toppen.
Det sa redan de gamla grekerna.
Det sa redan Putte Kock.



Vetlanda FF ångar på.
Vetlanda FF hänger med ...
Men.
En sak fattar jag inte.
En liten detalj.
Läser man tabellen.
Hemmamatcher.
5 spelade, 3 vinster, en oavgjord och förlust.
Visst det ger 10 poäng.
Men målskillnaden??
9-7.
Hur kan man ha 3 vinster och endast 9-7 i kvot??
Det fattar jag inte.



För att vinna.
Måste man ju göra ett mål mer än motståndarna.
Eller hur??
Vi har vunnit tre gånger.
Eller hur??
Då borde vi ha tre plusmål.
Eller hur??

Lind.
Stefan Lind.
Förklara bitte!!

Sa jag det?
Sa jag fotbolls-em??
Sa jag oavgjort??
Inte.
Då säger jag det nu.
Kvällens oerhört viktiga.
Sverige vs. Ryssland.
Den helt avgörande ...
Den slutar 1-1.
Är du svensk??
Då förstår du.
Då vet du.
Vi möter Holland i kvarten ...
Huvva, huvva.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar