29 juni 2008

Dagens Viva


Y viva Espana!
Olé, olé, olé!!
Enhorabuena a España.
Hoy me siento un español.
Hoy celebramos con usted ...



Spanien vinner EM.
Spanien slår Tyskland med 1-0.

GRATTIS.

Och vilket EM det har varit!
En seger för den positiva offensiva fotbollen.

Men.
Nu ser vi framåt.
Nu längtar vi till den 8 november.
Nu vill vi in i kyrkhelvetet.
Det har varit en fin sommar.
Men.
Nu får det vara nog ...

Sa jag det?
Sa jag att jag vann tipskampen
Tommy var helt fel ute.
Brorsan bara nära.
AnnaKK, tja hon härmade bara mitt tips ...


Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. ...men enligt ditt tidigare tips skulle Espanja ens varit i final. ville bara påminna om det. Hahahaha!

    SvaraRadera
  2. Nej där har du helt rätt för en gångs skull (har du redan flyttat in?), jag trodde att ryssarna skulle slå spanjorerna och jag trodde innerst inne inte att dom skulle vinna idag, den sportsliga traditionen och psykologin brukar ...

    Men värdiga vinnare det är dom och jag gläds med alla gamla kanariska vänner :)

    SvaraRadera
  3. Ja, en god vilja kan ju försätta berg. :-)

    JAG ville verkligen att Spanien skulle vinna - och det ville tydligen tyskarna med!?

    Eller så har jag bara hiskeliga fördomar mot dem... Trodde allt att de skulle använda alla sina extra kilon och (nästan) decimetrar och bara "kötta"...! Men de var riktigt snälla!? Spanjorerna vann nog både stämplingsutdelandet och skallandet!? För att de VILLE vinna, så klart!!! :-)

    Det var de värda!

    Själv är jag fullt nöjd med att ha "fuskat" mej till andra platsen i tipset! ;-D

    SvaraRadera
  4. Efter att ha sett tyskarnas första match var jag helt övertygad om ...

    Men både mot turkarna och igår var dom ovanligt loja.
    Slutkörda??

    Detta var en seger för fotbollen, när fotboll spelas på detta sätt påminner det mycket sporternas sport bandyn.

    Egentligen gillar jag inte att "fusk" belönas men när de andra tipparna var så usla så ... :)))))

    SvaraRadera
  5. yepp, helt fel ute. Jag fuskade inte ens. Spaniens spel av högsta världsklass! Äntligen. Deras mittfält helt enastående. De långa tyska mittbackarna såg ovanligt,ja, långa och tröga ut. Torres mål något alldeles utöver det vanliga. Ja, du, josephzohn, du vann tipskampen.

    SvaraRadera
  6. tommy:
    Helt fel ute :))).
    Dagens Sanning :)))

    Spaniens tici-tac spel knäckte de stora och orörliga ...

    .. som jag skrev innan, värdiga vinnare!!

    SvaraRadera