24 juli 2008

Dagens Åsa-Nisse

Jag är inte bitter.
Men sanningen är det.
Den är bitter.
Sanningen är bitter.
J*vla sanning förresten!

Filmklippet inleds med att Eulalia kommer ut med en kaffebricka.
Kommer ut från ett torp.
Ett torp som jag länge, länge, länge trodde låg i Skirö.
Utanför Vetlanda.
Men.
Den bittra.
Den bittra är att ...

gåsen bio
visar
(med stor tvekan)

Stralsundstorpet
(Ur Åsa-Nisse på nya äventyr)





Sanningen må vara bitter.
Och detta torp må vara helt felplacerat.
Men boken.
Boken om Åsa-Nisse.
Han Täbybon Nordqvist bok.
Den är bra och mycket intressant :)
Mycket intressant och givande ...
.. för alla oss som "älskar" filmerna om han oppfinnarn.
I boken finns det bl.a mycket om olika inspelningsplatser.
(Många helt felplacerade hahahahaha)
Ofta med bildjämförelser "Då och nu".

Så här skriver han författaren om Stralsundstorpet.
"Stralsundstorpet är från början ett s.k. dagsverkstorp och är känt för husförhörslängd från 1748. Byggnadsår är någon gång under första hälften av 1700-talet och namngivet efter staden Stralsund i Svenska Pommern. Torpet hörde till Ella Gård där boende i torpet utförde dagsverken. Torpet renoverades på 90-talet med ekonomiskt stöd av Täby kommun och används numera som kvartersgård."
Sa jag det.
Sa jag att den där nya funktionen på "Tuben".
Det där med att man kan "mappa filmerna".
Den är tung.
Det är tungt ...
Tungt!!
J*vligt tungt!!
Det är j*vligt tungt att behöva "mappa" Åsa-Nisse i Täby :)!!


Nu ska snart ge mig ut på en lång cykeltur.
Måste få luft.
Måste glömma detta inlägg.

Vart jag ställer min kosa?
Har inte bestämt än.
Men.
En sak är säker.
Det blir inte till Täby!!
Garanterat inte till Täby ...
J*vla Täby :)))

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Inte Täby??

    SvaraRadera
  2. ragnar:
    Ragnar???
    Inte Täby.
    Vad är det för nåt?
    Kan man äta det??

    SvaraRadera