23 juli 2008

Dagens Saftrallare

Rubriken kunde lika gärna varit ...
.. Dagens Photoshopsfilm.
.. Dagens Modellrallare.
För det är vad det handlar om.
En modelljärnvägsrallare i Söderby.
Och.
Filmen är redigerad (!) i Photoshop (!) ...
Men.
Jag tycker att titeln Saftrallare är bäst.
Vilket du kommer att förstå ...

gåsen bio
visar
Dagens Saftrallare



>>Modelljärnvägens hus


För övrigt har jag 40 meter LGB-räls.
Räls som man kan bygga med i trädgården.
Den är en rest från ...



Den ligger under soffan ...


Nån som är intresserad??
Har föreslagit han stationsföreståndaren på Tellungs!!
Men.
Men hittills är han sval :)))
Men den envise ger sig aldrig ...

Sa jag det?
Sa jag att om.
Ska du göra film Photoshop.
Ha då gott om tid och gott om plats i datorn.
För renderingen gick segt.
Segare än det Toy som den kaxiga råkade ut för.
Och.
Filmen växte från 26,9 Mb till 1,3 Gb ...




2 kommentarer:

  1. Ganska ballt blev det. Har du varit där och kollat in?

    SvaraRadera
  2. Ja det blev lite småballt och det går säkert att förfina mer och mer, men tyvärr renderingen tog alldeles för lång tid, för att jag har någon lust att prova igen :)

    Nej, jag har inte varit där .. ännu!

    SvaraRadera