29 augusti 2008

Dagens 1:59

Bland ett antal gamla godsaker.
Bland gamla bortglömda orkestrar.
Lill-Ingmars, Härjes, Rolf Roberts ...
Bland gamla bortglömda dansbandshits.
Molly, För ung, Liza Lou ...
På en samlings-CD.
Dans Minnen från 60-talet.
Där fanns den.
"Får jag lämna några blommor".
With Bröderna Volt ...

gåsen bio
presenterar
Får jag lämna några blommor



gåsen musik
presenterar
Får jag lämna några blommor

Boomp3.com

Bröderna Volt - Kultgruppen från Vetlanda ...
Bröderna Volt är kanske mest kända för att ha kompat Owe Thörnqvist och det var också han som döpte om gänget som tidigare hette Firefly Men. 1965 var dom kompgrupp åt danske Rock-Finn och 1966 kompade dom Emile Ford.



Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Vill inte dissa dessa Vetlandmusiker men har man svårt att hålla tonen ska man nog inte vräka på med eko. Eller har du svaj på grammofonen?

    The Firefly Men,
    Bröderna Volt, (Owe)
    Ron Garry Group, (Emile)
    Undrar vad de kallades när de kompade Rock-Finn?

    SvaraRadera
  2. Iom att det är du så låter jag ditt dissande passera :)

    Men det är inget fel på min grammofon för jag har ingen! (Det är därför som du fortfarande saknar Summertime med Alice, ska försöka fixa det via en polare!)

    Jag fick tag i en gammal Dansbandssamlings-CD ...

    Måste bero på iTunes, eller nåt annat att tonerna faller :)

    Intressant fråga som jag också ställde mig när jag läste det på konvolutet!

    Sökte lite på Rock-Finn, men hittills har jag inte hittat nåt!!

    SvaraRadera