30 augusti 2008

Dagens Borgholm

Ska jag nu vara helt ärlig.
Detta är ingen rapport från dagens Borgholm.
Det jag nu skriver om hände redan i onsdags.
Visst det är en miss.
Men det är en miss som jag gärna förlåter ...

IFK Borgholm?
Hört talas om dom?
Hört nåt från dom?
Nej.
Det var väl det jag visste.
Inte jag heller.
Och.
Därav missen.

Hade dom bara rapporterat till yours ...
Då hade ni vetat detta redan i onsdags.
Då hade ni vetat det ni ska få veta nu.

Vetlanda FF slog lätt Borgholm i den från i våras uppskjutna.
Segersiffrorna blev 5-2.
På hemsidan.
Som för en gång skull är före mig med en nyhet :)
Där kan man läsa att Leek gjorde två mål.
Hrmf.
Pär Leek??
Märkligt, sa utmärkaren på kommunen.
När jag såg honom förra lördagen gjorde han ingenting.
Om någon såg honom göra nåt, så var det helt fel.
Allt han inte gjorde gjorde han fel.

Nettos lu gör som vanligt mål.
Och ...
Om jag skriver att han är avstängd.
Då förstår ni.
Är du grön?
Då förstår du!!
Att två andra gröningar gjorde sig avstängda ...
Gör ju saken inte bättre.

Nåväl, sa herrturken.
Nu leder vi serien med tre poäng.
Det är det viktigaste.

Idag möter vi Hovmantorp på bortaplan.
Första halvlek är slut.
Inte en aning.
Har inte den blekaste.
Här funkar ingen gålvajer inte ...
Men.
Hovmantorp.
Ska det vara nåt att hänga i flaggstången??

Återkommer.

Uppdaterat 17:20
Hovmantorp - VFF slutade 1-1.
Han Lind rapporterar direkt från spelabussen.
Lind den snabbe.
Idag snabbare än någonsin.
Kanske lite för snabb :)
1-1 ser jag som ett tapp!
Men.
Det blir till att vinna seriefinalen mot Emmaboda.
Nästa lördag.
6/9 kl. 15:00
Läs mer på den officiella.
Tack till han Lind.



Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

  1. Pratade med Hovmantorp efter 30 min spel och då hade vi en ledning med 1-0. Jag kommer ut med ett matchref. När spelarna sitter på bussen på väg hem;-)

    SvaraRadera
  2. Härligt, det räcker med 1-0 :)
    Ser fram emot ett matchreferat om dom vinner :))
    Om dom förlorar kan du ställa in bussresan hem, då kan dom gott gå!!

    SvaraRadera
  3. 1-1 är slutresultatet

    SvaraRadera
  4. Bra rapporterat, snabbt iaf, sämre med resultat :).
    Två förlorade poäng!
    Hrmf.
    Nu tar vi Emmaboda bara av den tappade farten :))

    SvaraRadera
  5. Nu så finns min analys att läsa på den vackra hemsida

    SvaraRadera
  6. Nu så finns din vackra analys på min vackar blogg :)

    Såg att det gick bra med gålvajer!!

    SvaraRadera
  7. Med andra siffror. Alla är glad och ingen är ledsen. Inga sprängda bilar eller busar, inga krossade fönster. Åk hem och ta grogg.

    SvaraRadera