25 september 2008

Dagens Anka

Kan direkt avslöjas.
Dagens Anka har inget med tidigare ankor att göra.
Den här ankan har inte gjort eller sagt något dumt!
Det enda dumma den gjort ...
.. är att den valde att bli en anka.
Hade den valt att bli en gås ...
.. hade den levt och haft hälsan ännu ...
Med säkerhet levt och haft hälsan ännu!!

Kan tyckas hård.
Filmen kan tyckas hård.
Kan tyckas att vi djur ska hålla ihop!!
Men, si det tycker inte jag :)
Ankor kan både rostas och sprängas i bitar.
Jag bryr mig icke!!

Dessutom om man ser det från det engelska språket!!
Duck [dʌk]
Dackarna ...?
Nu blev det ju roligt redan innan humorn!!
Duckarna ...
Dom blev ju rostade redan igår :)

För övrigt finns det bara en Tommy Cooper ...
.. och det är Tommy Cooper ...



Sa jag det?
Sa jag att det är svt:s fel att jag driver med Dackarna!
Hade Svt bara lagt ut lite rörliga bilder från den underbara barrundan.
Hade jag självklart valt bort han Fleurs skickade länk :))
Självklart ...

En fråga man kan ställa sig.
Eller åtminstone fundera över!
Håller alla svt:s medarbetare på Duckarna??
Man kan lätt få för sig det.
Vi visar inget.
Alltså förlorade vi inte :)

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Ingen har sett en gul anka förut, bara fula. Du driver med oss som vanligt. Du ska lyfta gässeriet på något sätt. Bara gamla och fula knep. Vi ska plocka dig!

    SvaraRadera
  2. Sanningen är den att alla ankor blir gula när dom ligger på bänken och snart ska rostas!!

    Plocka mig hahahahaha, kom ut, kom ut, kom ut!!
    Kom ut så har jag gäss te dej!!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Roligt! Må Tommy Cooper vila roligt i sin grav!
    Jag antar att den misslyckade kocken ska vara symbol för Hammarby Speedways säsong?

    SvaraRadera
  4. han hansson:
    Tillbaks från la Italia??
    Härligt.
    Roligt!
    Hoppas italienska flöt som floden Po.

    Men tyvärr måste jag göra dig besviken, hade inte en tanke på Hammarby när detta inlägget gjordes och ska jag vara helt ärlig så är väl Hammarby inte nåt jag förknippar med speddvaj, ska det vara speddvaj, ska det vara Småland och framför allt Njudungarna :)))
    Sa jag att vi är i final :D

    SvaraRadera
  5. Ha, ha , Tommy vilar inte så länge mellan varven. han finns här ute någonstans. Och mycket roligare än tidigare. Fattar ni inte? Energiomvandling som kostar gratis. Jehova och compani fattar inget alls dom heller, eftersom dom inte vill låtsas att dom inte fattar. Mörkertalet redovisas senare i en ny rapport. Dom kacklade som f*n i videon men ingenting hände. Kanske i del 2.

    SvaraRadera