24 september 2008

Dagens Barrunda

Stod i den lilla baren på Nationalgalleriet.
Filmen var slut.
Ölen dito.
Min alltså :)
Var på väg hem.
Då kom ett sms.
"Heja Njudungarna"
Fattar man ju.
Vi vann.
Vi är i final.
Syndarn har aldrig fel.
Vi vann.
Jag bjuder på en runda.
Men jag måste tyvärr avstå.
Tidig morgon ...
Skål Tamefan!
Vi vann.
Tror jag.
Hoppas jag :)

Väl hemma.
Hemma på mammas gata i stan.
Huvva, huvva.
Jämt så det förslog.
Att vi alltid ska bjuda på det bästa.
Sådana är vi vetlandabor.
Har dom betalt entré.
Då ska dom ha valuta för sina satsade ören.
Är du smålänning.
Då fattar du.
Då fattar du valuta!!

Vi är i final!!
Skiljehets fick avgöra!!
Skiljeheat.
Snacka om valuta ...
Snacka om rysare.
Snacka om Hitchcook!!


Crump och Hampel.
Vi snackar smålänningar.
Avgör i sista.
Avgör i sista med en femetta ...
En femetta.
Skål Tamefan!!

Filmen då?
Filmen???

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar