30 september 2008

Dagens Prognos

Tänkte inte på det.
Vädret.
Jag gjorde mest en förarprognos.
Vädret.
Regnet.
Tänkte inte på det.
Men.
Det gjorde banpersonalen.
Dom täckte den ovala redan igår kväll.
Dom kan sin sak.
Prognosen är nu glasklar.
Det blir regn under eftermiddagen?
Vilket innebär.
Det regnar nu??
Gör det det???
Men sen blåser det bort.
Sen blir det uppehåll hela kvällen.
Blås blå ballader.
I alla fall om ska tro SMHI.
Och det ska man väl?



Sa jag det?
Sa jag att det är SM-final i speddvaj.
På Vetlanda Motorstadion.
Njudungar.. f'låt ...
Elit Vetlanda vs Lejonen aus Gislaved.
Grindarna har öppnats.
Snart blir det rock'n roll från scenen.
Sen blir det grusrock på banan.
Hoppas ....

Uppdaterat 19:01
Duggregn i Vetlanda enligt den gamle!
Enligt speedway.nu.
Presenningarna tas bort...
Enligt gålvajer..startad.
Sa jag huvva, huvva ...

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. bara så du vet: pillpat gås gås och asifa gås gås ;)

    SvaraRadera
  2. Asifa hittade jag, Grimms eller?
    Men Pilllpat??

    SvaraRadera
  3. har du blitt blind på gamla dar? http://bibigreycat.blogspot.com/2008/09/1935-37.html

    SvaraRadera
  4. Hahahaha nej men den hade jag ju redan hittat!!
    Trodde väl att du med hjälp av telepati visste att jag redan hade den??

    SvaraRadera
  5. ;) min telepati har blivit sämre på gamla dar...

    SvaraRadera
  6. Men trots min höga ålder så är jag fortfarande lika tacksam som jag var när jag var ung en gång för länge sen och hoppade från stock till stock!!

    SvaraRadera