24 september 2008

Dagens Åsa-Nisse

Fick ett samtal.
Från Österlen.
Lars Yngve.
Chefredaktören för Nya Upplagan.
En månadstidning i sydöstra Skåne.
Först tänkte jag ... skithus.
Han vill nog ... varför utedass??
Men icke, sa Nicke.
Det handlade om Åsa-Nisse??
Om jag kunde recensera den där Åsa-Nisse-låten??
Anders Nordqvist hade tipsat :)
Författaren Nordqvist.
Han från Täby :)
Men hallå.
Jag har ju aldrig hört låten!!!
Du får återkomma, sa jag
Jag får be han författaren skicka den på mp3.

Väl hemma.
Där var den redan!!
Konspiration -)
"Tjofadderullan" låg där vackert inbäddad i mäjlboxen.
"Tjofadderullan" med Sven Rünos ensemble.
"Tjofadderullan" ur "Åsa-Nisse på nya äventyr"
"Tjofadderullan" med Åsa-Nisse och Klabbarban.
Nu snackar vi musik.
Nu snackar vi musik!!!
Det fattade jag redan vid första lyssningen.
Det fattade t.o.m. jag ...

"Och en flicka syns kamma sig med bergets kam ...
.. å en byst av Kung Karl vilar vid hennes barm."

Jag ni förstår själva.
Ni förstår ännu mer när ni lyssnat på den

gåsen musik
pelar musik för f*n
Tjo fadderullan




Andra bloggar om: , , , , , ,

9 kommentarer:

  1. Var var svensktoppsjuryn 1952?
    Inte i Knohult i alla fall. Annars hade den här legat etta!

    Tjo faderullan.

    SvaraRadera
  2. 63:an:
    Helt klart!

    Det var hiskeligt vad du har blivit vänlig nu då, inte ett ord inte ett ljud om Täby hahahahha, har du en bil du vill bli av med??

    Tjofaderullan, fadderullan lej ...

    SvaraRadera
  3. Kan inte vara annat än vänlig då en sån här hitlåt kittlar örongångarna

    SvaraRadera
  4. Tjofaderulla, det var på dina goda hörselgångar det hängde, låter som en dröm för en musikälskare som undertecknad :)))

    SvaraRadera
  5. Tjofaderulla, för bövlen! underbart! Imorgon kommer det bli en del Åsa-Nisse at my plajs :)

    PS. Fick ett förvirrat telesamtal från farsan på V-a motorstadium innan ikväll. Ett jävla liv var det, hörde inte va han sa. Har det hänt något? ;)

    SvaraRadera
  6. fred:
    Åsa-Nisse flyger i luften??
    Åsa-Nisse en flygande historia??
    John Elfström gås in the air tonight??
    Wunderbaum.

    Men??
    Är du vetlandabo??
    Eller????

    Jo det har hänt något.
    Eller rätare skrivet.
    Igår hände det.
    Vi är i final.
    Elitlaget (nästan) krossade Dackarna, dom krossade iaf Dackarnas finaldrömmar :))))

    SvaraRadera
  7. Jodå, det framgick ända upp Eksjö att VMS är i final ;)

    Nilsson på Åsen och Hep Stars (igen) äro idag behandlande hos mej, in case you har inte sett det

    SvaraRadera
  8. Eksjö aha!!
    Eksjö härligt!

    Nu har jag sett och läst det, wunderbaum, wunderbaum, har dig på rss, men ibland är uppdateringen litta trög!!
    Sa jag wunderbaum, slänger upp en blänkare på framsidan, så att mina läsare inte missar det!!

    SvaraRadera
  9. Hedrande!!

    Du sitter f ö med i min länklista på bloggen fr o m idag :D

    SvaraRadera