22 september 2008

Dagens Tävling

Fick ju upp flåset igår.
Instinkten också.
Tävlingsinstinkten.
Guld i TV-pucken.
Kalmar straffade.
Och så VBK.
Mooaaahh
Huvva, huvva.

Det enda som gått snett den senaste tiden!
Han "bilhandlarns" tävling.
Motorljudskungen från Lindesberg.
Hans tävling.
Hans musiktävling.
Var ju inget att hålla i handen.
Eller hur!!
En annan blev bortjollrad redan i handsfacket.
Finns det förresten
Handsfacket??
Lärarfacket har jag hört talas om.
Men..
Handsfacket??
Nåväl.
Är du svensk?
Då vet du.
Tystnaden var bäst.
Ingen nämnde ordet fusk :)))

Men.
Jag kontrar.
En holländsk bregottsångare framför (altaret)
En holländsk begåbrottsångare framför sin kärlekssång.

gåsens tävlingsbio
framvisar
Johnny Lion - Sophietje



.. vad är det nu den heter på svenska??
Vem/vilka gjorde den till en hit?
Vem skrev den??

I och med att undertecknad inte vill bli anklagad.
Inga priser.
Jag repeterar.
INGA PRISER.

Skriv det rätta svaret i kommentarsrutan.

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

  1. Den svenska texten skrevs av Thore Skogman...

    jag överlåter stafettpinnen till någon annan att fortsätta beskriva låten.

    SvaraRadera
  2. Ett rätt till garnprixxen, nu dyker jag ner i handsfacket för att se om det blir nåt pris??

    SvaraRadera
  3. Nej inte fan ger jag bort det i pris!!

    SvaraRadera
  4. Har han hört Thore Skogmans fantastiska örhänge från 1972 (gissar jag) betitlat "Hjältevad ligger i Småland"?

    På den sjöng han själv och inte Sven-Ingvarz ;)

    SvaraRadera
  5. Nej tyvärr den har gått mina öron och tandtroll förbi, dessutom har han väl snickrat ihop Frinnarydsvisan??
    Mycket småland blev det :)

    Däremot har jag hört hans version av den där visan om flickan vid Fryken :)

    SvaraRadera
  6. Oj, snackar vi om Frinnaryd så är vi inte långt från Knohult ju. vem ska komponera The Knohult twist ;)

    SvaraRadera
  7. fred:
    Bra fråga, hade Thore levt hade jag gissat på honom, men nu vetekatten??
    Stickan är ju också borta.
    Peter Himmelstrand, borta.
    Povel Ramel, borta ...
    Vem??

    SvaraRadera