26 oktober 2008

Dagens Tidningsurklipp

Ännu ett fynd från fornstora dagar.
Ur den digra samlingen urklipp.
Fem fullproppade pärmar kuriosa ur Vetlandas historia.
Året är nu 1962.
Stadens första konstisbana.
Smålands vackraste konstisbana!!



Bandyn fick vänta 14 år innan den supermoderna Tjustkulle invigdes.
1976 invigdes den!!
Hur länge dröjer det innan bandyns bandystad får en bandyhall??

Sa jag det?
Sa jag att undertecknad var på banan redan 2006.
I november 2006 var jag där.
Men då var det ingen is.
Trots kylrör ... :)

Apropå kylrör!
Läser på den officiella ...
Isen är slut i Ljusdal.
World Cup flyttas och avgörs i "Kyrkhelvetet" i Edsbyn.
Snacka om en turnering som med detta går i graven, eller???
Men grattis till han Ersmar.
Semifinalplats och den avgörs hemmavid!!

Nåväl.
Semifinalerna och finalen spelas enligt följande spelschema:
15.15 Edsbyn-Zorkij.
16.40 Bollnäs-Dynamo Moskva.
21.00 Final.

Detta innebär välan också att Fyrans TV-sändningar utgår??

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Underbart med gamla tidningsklipp! Mer sånt...om du ändå sitter på "pärmvis" me'at! :D

    SvaraRadera
  2. Det kommer det kommer, även om inte jag just för tillfället sitter på dom, men en del hann jag fota av och sen ska jag försöka scanna litta!!

    SvaraRadera
  3. Just nu är det 12 dagar och 3 timmar kvar till kl 15.00 8 november.
    Kan inte stämma, men du kanske vill vara på plats i god tid?

    SvaraRadera
  4. Stämmer det inte??
    Alltså va man kan inte lite på någon längre, inte ens scripten går min väg :)

    SvaraRadera