14 november 2008

Dagens Information

Så här skriver ordförande Wilsborn på den officiella:
"Information är makt och om man inte förmedlar den information man sitter inne med begränsas det gemensamma värdet av kunskap, som i motsvarande grad ökar om vi alla känner oss väl informerade."

Därför.
Därför känner jag mig "tvungen" att skriva följande rader.

Minns ni 1969.
Året då di gule blev DM-mästare för första gången.
Året då vi slog "Bänken" med 9-3 i finalen.
Minns ni?
Jag gråter när jag tänker på det.

Igår gjorde luarna i P19 om det.
Exakt på millimetern.
Exakta samma siffror.
Vetlanda BK-Nässjö IF 9-3

Om jag nu vet detta.
Hur skulle det vara om jag inte förmedlade det vidare?
Då skulle vi kunna snacka om maktmissbruk ...

Sen får vi hoppas att nässjöluarna kommer tillbaka.
Vi vill gärna slå er med 9-3 i Elitserien också :))



Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar