21 november 2008

Dagens Krångel-Svea

Nu är hon min!!
Krångel-Svea.
Hon väntade på mig utanför dörren.
Krångel-Svea.
Denna underbara skapelse ...
Tills vidare hänger hon bland dom stora.
Här var en Morsing, här var en Paakkola ...
Här var en Krångel-Svea!




Tycker du att du sett henne förr?
Kan nog så vara.
Hon har varit hos han fronning.
I hans eminenta vänsoppa.
Dit krånglade hon sig först!!
Men nu har jag fått henne.
Kan bara konstatera.
Hon passar liksom in hos en dazzålåg ...

Sa jag tack?
Tack, sa jag i alla fall ...

Sa jag det?
Sa jag att ...
När Sugarbabe har gjort sig ...
Kan vara en tanke :))

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Sa jag varsågod?
    Varsågod sa jag i alla fall.

    Hon krånglade sig iväg från Bromma till slut. Till de fina kvarteren. Upp på väggen och de fina sammanhangen. Sugarbabe? Det är nog bäst du håller damerna ifrån varandra. Annars blir det krångel. Eller hångel. Vet ej.

    Om inte annat kan du ju pilla bort och använda ransoneringsmärkena så här i kristider.

    Nog passar den en dazzolåg bättre, med sina skitfläckar och så.

    Jag önskar er lycka till. Det kan du behöva. ;)

    PEF

    SvaraRadera
  2. Den sitter som en smäck i min dazzålågiska konstsamling :)

    Och dom får på i varsin våning!
    Det blir nog lugnast zå :))

    TACK!!

    SvaraRadera