24 februari 2009

Dagens Dazzålågi

Läser i bladet.
Äntligen säger många.
Bryr jag mig.
Icke sa Nicke.
Men jag tar chansen att visa likheten.
Behovslikheten.
Han Farbror Sid dassade häromdagen.
Även i Gällstad skiter dom
Även den högste måste ...
Även han Daniel måste ...

Det var högadeln det.
Hur är det med prästeståndet?
Jo då.
Även dom har behov.
Även dom skiter ...
I alla fall i Vetlanda.

Prästgårdsuthus i Metropolen ...

Prästgårdens utedass - Vetlanda

Prästgårdens utedass - Vetlanda

Prästgårdens utedass - Vetlanda

Gäller bara att välja rätt lucka!!!

Prästgårdens utedass - Vetlanda

Prästgårdens utedass - Vetlanda


Fler likhetsinrättnigar

Sa jag kyrkmetropol??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Har du ett finger med i spelet (tummen i röven - ha ha) vad gäller VW.s- slogan?

    http://www.volkswagen.se/default.shtml

    SvaraRadera
  2. dan:
    Såg en reklamfilm på TV häromdagen, tänkte som du :))
    Får jag bara tag i den filmen så??
    Kanske på en blågg nära dig!

    SvaraRadera