28 februari 2009

Dagens Opacity

Den långa opacityserien fortsätter.
Idag inte bara en tävling!
Idag även en del av en bandyanalys :)


Först till tävlingen.
Vem är jag idag??
"Glasis" är där ...
Palmgren och "Timpa" ...
Bokhandlarn som slutade bada och vaktade målet istället är med!
Men vem ...

Men sen då??!!
Hur kan Dagens Opacity förvandlas till Dagens Bandytips??
Enkelt.
Egentligen genomskinligt enkelt!
För just genomskinligt blir ledordet i analysen.
För det var genomskinligt när han Claesson radiospråkade.
Det var glasklart.
Han har taktiken klar.
Han vet hur dom ska tas.
Han vet hur vi får ner Siriusstjärnan (!) på jorden.
Hur vi grusar deras finalförhoppningar.
Genomskinligt.
Glasklart.
Det visste redan Glasis på sin tid.
Och det vet Jonas Claesson på min tid!!

VBK vinner idag på Kullen med 6-3.
Sanna mina ord ...

Sa jag det?
Sa jag att Da Da Dan har tippat 4-2.
Han tippade att det skulle komma 1 019 personer.
Ack hur lite vet han.
Jag vet.
Jag vet att den gamle är på kalas.
Därför blir publiksiffran 1 018 :)!!

gåsen ...
.. när det osynliga blir synligt.
gåsen ...
.. den spöklika blåggen ...

Sa jag det?
Sa jag att allt.
Allt har med bandy att göra ...

Sa jag att Vänersborg vinner med 5-4 över Edsbyn.
Sa jag kvartsfinal.
Sa jag bäst av tre.
Okej.
Då kör vi.

Ooops.
Höll på att glömma!
Matchen.
Dagens toppmatch.
Matchen på Kullen.
Direktsändning i Svt.
Nu då.
Nu kör vi.
Okej Let's Play ...



Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. När jag klickade på din blogg hade jag 6-3 i huvudet men då får man ändra sig till 5-3. Sol i Ö-götland och om det är samma i metropolen blir det nog 1189 personer som kommer för att se di gule vinna. Den gamle anländer 12.15 om bussen håller tiden! Du ser liten ut så jag säger Sune Karlsson

    SvaraRadera
  2. broder:
    Ett RÄTT, Sune "Snajdarn" Karlsson är RÄTT, men tipset är fel, för att inte tala om publiksiffran, men jag tror att du glömde bort att matchen direktsänds i TV :))
    Han den gamle är på G, jag ringde precis och han hade vaknat och skulle gå ner mot "Reseterminalen" ...
    Här hufvudstaden är det klarblå och solen skiner som om det skulle vara SM-final!

    SvaraRadera
  3. Frågan :
    Jag gissar du är dig själv. Om inte annat så förstärker det din status ;-)
    Tror ni vinner men så gör nog även Edsbyn, vi vinner med mer, minst 2-7.
    Nu åker jag å tränar P10 inför SM finalen 2022.

    SvaraRadera
  4. ///:
    Helt klart, helt rätt, ibland går jag omkring på Stockholms gator utan min gula bandydräkt, precis som vilken östermalmare som helst.

    När det gäller Vänersborg vs. Edsbyn ...

    2022 du var en jäkel på att planera framåt!!
    Synd om han Hellmyrs, som fick rött kort, bara för att han skämtade, men nu missar han det roliga och det samt den smala banan gör att Vänerborg vinner den första!!!

    SvaraRadera