26 februari 2009

Dagens Tore

Efter att lyssnat på en repris av Snittet.
Om flanörer.
Kände jag tvånget.
Det får bli en lång Tore.

Klockorna i Hedvik Eleonora slog inte alls när jag lämnade Öfvre.
Uteserveringarna längs den Grefliga Turgatan var tomma.
Förståligt.
Vem kan röka när det blaskar under fötterna?

Första stoppet blev Köpmangatan i den gamla staden ...
Köpmangatan 8.
Här bor Martin Beck.
I alla fall gjorde han det på den "Vedervärdiga tiden ...".



Var bodde Einar Valentino Rönn?
Efter att ha irrat omkring i de trånga gränderna.
Letandes efter spår av Rönn, kändes det skönt att komma in i värmen.
Hängningsdags ...
Nationalgalleriet förbereder sig.






Lite gåshud.
Passar väl fint efter Kallas uppvisning!!


Nu är dessa gäss inte vilka som helst.
Dom tillhör arten Flytgås ...


Apropå förlovningar.
Rykten går.
Kronprinsessan Stina af Mosebacke har förlovat sig.
Med en enkel skulptör från Sockelbo!!
Brölloppet är planerat till nådens sommarår 2010.
Efter festen på Södran väntar en natt på Royale ...



Strax innan dagens slutmål.
Upptäckte jag till min stora fasa ...
Klimathotet.
Istiden kommer, istiden kommer!!
Före sin tid.
J*vla SMHI, det sa ni inget om på sjörapporten??

Med blöta fötter och leder stela som granstörar.
Äntligen!
Gärdet ...
Dags att plåta ett kommande bygge??

Kaknästornet ...
Trodde ni det :)
Icke sa Edelcrantz.
Detta ska förhoppningsvis stå modell ...

Tack Jansson.
Tack för Thilt-Shift.


Sa jag det?
Sa jag kroki.
F*n!!
Det finns ju roligare modeller :)))

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Royal är fin. Jag har ju förstås redan dokumenterat och redovisat den, men fin hur som helst ;) I saknad av Royal på Kungsgatan får den duga i alla fall. I Uppsala har de förresten en kopia av bio-Royal-skylten. Den ser lite för ny ut men den är fin ändå.

    Jaha, då vet man vad det där är för en mast. Lycka till med modellandet.

    SvaraRadera
  2. To be continued.
    Efter tanken kommer det en
    som är en underlig jubelgås som tänkte vingklippa oss.


    När humorn slår ner blir vi fler och fler. Och de som inte har något att referera till är sålda till systemets farm. Du kommer att bli matad med dna-föda som ska hålla dig varm till slakten.

    Födan är idag ... nu ringer popeen?

    SvaraRadera
  3. annanyman:
    To be Continued??
    Tror du att jag orkar göra en sådan här lång promenad varje j*vla dag :)
    Troor du att jag tränar för Hasaloppet??

    SvaraRadera
  4. pef:
    Återigen ...
    Jag vet att jag plåtat den tidigare, men är inte säker på om detta blev en repris, å andra sidan är det ingen annan heller som vet eller bryr sig :)
    Men fin hä ä den!!
    Och då, då på den gamal goda Royaletiden visste ju varken du eller jag att hon kronprinsessan Stina skulle fira natten här!!

    Royale i Uppsala??
    Uppsala är inte det en bandystad??

    Tack!!

    SvaraRadera
  5. Underbara foton och all lycka till pojken som förmodligen redan vet vad allt handlar om, dessutom vet han mer om ..... .... .... ... ... !

    För det är hans egna hemlighet! Han kommer att slippa Lindvall, gåsaplågare, och dom som inte vet var bandybollen finns!

    SvaraRadera
  6. åsa-nisse:
    Tack och vilket härligt lyckligt liv han får den pojken, utan Lindwall men med en bandyboll!!

    SvaraRadera
  7. Hej! Att Beck bor på Köpmangatan i en tvåa med "sovrum, vardagsrum, kök, badrum och tambur" står ju i "Polis, polis, potatismos", men var har du hittat uppgiften om att han bor på just 8:an?

    H

    SvaraRadera
  8. I "Den vedervärdige ..."!

    SvaraRadera