25 februari 2009

Dagens Verklighet

Metropolen vaknade, gäspade och sträckte på sig.
Så gjorde även undertecknad.
Vaknade, gäspade och sträckte på mig.
Sen la jag en hand på väckarklockan.
Slog undan täcket.
Svängde mina lurviga ur sängen.
Kollade vädret.
Uppehåll, halvklart och någon plusgrad ...

Sen satte jag mig på en buss.
En buss som ska ta mig ur kyrkans tvångsgrepp.
En buss som ska ta mig tillbaka till verkligheten.

Under resan ska jag läsa slut på "Den vedervärdige ..."
Hittade en gammal upplaga.

Är det fler än jag som saknar Rönn?
Einar Rönn?
Vart tog han vägen?
Beck är kvar.
Gunvald Larsson är kvar.
Men Einar Valentino Rönn är borta?
"En av de stora kanonerna"!
Varför???

Vem minns inte Håkan Serners tolkning??
Jag gör det.
Jag saknar Einar Valentino Rönn ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

9 kommentarer:

  1. Gåsen dundrar som ett vilddjur genom Sverige
    Gåsen ska till Ostermalm
    Gåsen ska tillbaka in i drömmen
    Gåsen går på gasolin
    .......
    ...

    http://www.youtube.com/watch?v=omDlmQHhXdI

    SvaraRadera
  2. Ser av princip inte de där falsk-beckarna. På sin höjd kan jag tolerera Ekman-beckarna. Det är naturligtvis böckerna som gäller. Jag har läst flera av dem nyligen och jag vill minnas att Rönn inte förekommer i dem alls. Men han är bra - särskilt i Serners skepnad. Böckerna är i mitt tycke lite väl politiserande men historierna är bra och välskrivna och de fungerar som ett intressant tidsdokument (Bl a pga det politiska).
    ...om du antecknar...?

    SvaraRadera
  3. nps:
    Gåsen går på allt :)

    månsson:
    Jo det är ju just det han gör?
    Rönn förekommer?
    Iaf i "Den vedervärdige .." och det var just därför jag kom på att jag saknade honom ..!

    Det var några år sedan jag läste dom, men nu hittade jag tre som ska återläsas!

    SvaraRadera
  4. Polis polis potatismos nöff nöff!

    SvaraRadera
  5. kollberg:
    Du kan både Dagens Lunch på Operbaren och alla djurläten du :)

    SvaraRadera
  6. Jo, man e ett riktigt matvrak sägs det. Gourmet, gourmand och pacifist i en och samma fetlagda kropp.

    SvaraRadera
  7. kollberg:
    Mycket gott i en stor kropp ...
    Och du!
    Jag går me ...

    SvaraRadera
  8. Det poppar upp konstiga benämningar var dag. Måsen sa att Kolberg ska presentera sig som en som passar in i byrånkratin. Nu fanns inte allt som stämde i registetret men IP var okey. Så vi gör om det igen.
    När blanketten är fylld till oss ska vi behandla den på vårt idoga sätt. Och du kommer att bli accepterad i muminvärlden! Snart är alla datorer kapade av dom som lever i bakgrunden. Och du är en av dom dem!Q

    SvaraRadera
  9. sapa:
    Vafalls?
    Är jag en av dom??

    SvaraRadera