16 april 2009

Dagens Järnvägsvagn

Han står då i han Lindroth.
Påsken blev inte bara ett frossande i ägg.
Med hjälp av den alltid närvarande Martti och hans maskiner.
Nu står den där den ska stå.
På spåret.
På ett av de nylagda spåren.
För vad vore en station utan stickspår.
Nu gäller det bara att hålla sig undan.
För mer är tydligen på gång :)
Mer är på gång??
Kanske inga stora saker, men jobb är jobb.
Och det ska man undvika :)
Återkommer ...


foto: hasse lindroth

Sa jag Martti.
Sa jag maskiner.
Visst.
Vist sa jag det.
Visst sa jag vårluft ...
Och snart lämnar kanske bussen Tellungs.
Precis som på den gamla goda tiden.
Snart far den kanske ut på en långresa igen.
Vem vet.
Ingen som vet.
Inte ens Lisa Ekdahl!


Sa jag det.
Sa jag skillnad.
För visst ser man att det har hänt en del sen nyårshelgen.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Denna där bussen har nog rullat färdigt. Den däckade bredvid ser ut som han har fällt ner domkraften.

    SvaraRadera