15 april 2009

Dagens Okända

Den här hissen har man passerat ett antal gånger.
Man har liksom bara passerat.
Den har liksom inte funnits.
Funnits har den kanske men den har inte synts.
Jag har i alla fall inte sett den.
Förrän häromdagen ...
Då såg jag den.
Då tänkte jag på den.
Tänk vilket öde.
Att bara finnas till här.
Att vara en hiss just här.
Vem använder denna hiss.
Vem åker med den?
Vart kommer man om man skulle våga sig på??
Nästa gång ska jag kolla om den funkar ...
Gången efter det ska jag provåka.
Is this "The Hiss to the Galge"?
Eller är det bara in en installation av någon "Konstiselev"??
Finns den?
Finns jag??







Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. hmm ja du det var ju en fråga eller mer ett påstående.Om man var hiss skulle man vilja se ut så där då? Tveksamt man har ju sett Miami ink och så skulle man mera kunna tänka sig se ut då Tror jag,,kul att höra om du vågar dig in i den rena rövarkulan kanske tror det är dofter i den...hmmm onämnbara alltså.. hahah dagens kod till kommentaren var Wiptyp känner mig gräsligt utvald! :))

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen en Wiptyp och om jag lyckas så får du ett typ wippkort så att du också kan prova :))

    SvaraRadera
  3. Ramon Sylvan finns på min blogg! Sa jag Ramon... sa vi mjölkreklam... ;-)

    SvaraRadera
  4. sid:
    Ramon Sylvan finns även på min blogg, du sa Ramon, du sa Ramon Sylvan och jag nappade direkt :)
    Tack :)

    SvaraRadera
  5. Var finns denna hiss?

    SvaraRadera
  6. Alldelse vid Mosebacke torg, om du först tar Katarinas och sen när du gått över "bron" så ...

    SvaraRadera