16 april 2009

Dagens Vernissage

Vernissage idag.
Galleri Cupido i Gamla Stan ...



Outi Heiskanen och Janne Laine.
Outi Heiskanen.
En av de riktigt stora.
"Urmodern för den unga finska konsten"
Outi Heiskanen möter Janne Laine!
På Galleri Cupido.
Huvvalainen ...




Vernissage idag torsdag kl. 16-19
Utställningen pågår till den 5 maj.

Kan inte påstå annat än att jag ser fram emot ...

Men vet inte riktigt om jag köper själva tanken.
Outis bilder liksom inklippta i Jannes fotografier.
Jag hoppas få se lite av Outis fantastiska grafik!!
Huvvalainen!!



Outi Heiskanen är född 1937 i Mikkeli. 1956?59 studier på Konstindustriella skolan, teckningslärarlinjen. 1965 återvänder hon till samma skola där hon, fram till 1970, undervisas i grafik av Pentti Kaskipuro i den berömda s.k. Mästare K’s skola. 1971 första separatutställningen i Off Gallery i Nürnberg. Därefter många utställningar runt om i världen, bland annat i Belgien, Island, Frankrike och Ryssland. I Sverige har hon tidigare visat sina bilder i Göteborgs Konstmuseum och i Nationalgalleriet i Stockholm.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Dit skall jag försöka ta mig!

    SvaraRadera
  2. Ett måste :)
    Ett bättre Finland får man leta efter :)

    SvaraRadera