31 maj 2009

Dagens Höjdpunkt

Tog mig över en hel kontinent!
Från Öfvre till Söder.
Ville gå i han Björkums fotspår!!
Ville fortsätta i hans rälspiksspår!!
Järnvägsjakten fortsatte.
Och visst!
Visst hittade jag tre öppningar.
Tre tunnelöppningar!
Visst.
Men för att komma dit.
Då krävdes det mod.
Modet att cykla nerför "Rackarbacken" ...
Klarar man det.
Då kommer man till "Rackarfiket".
"Söderfiket Rackaren"
En rackare till välplacerat fik!!
En perfekt start på en dag längs spåren ...




Efter en härlig fikapaus.
Bara att ta sig ner till utsikten??


Bara att ta sig ner till spåret ...


Sa jag återkommer.
Jag återkommer.
Bilder från spåret kommer ...
Jag återkommer med bilder från när jag var "På spåret"!!

Och jag lär återkomma till "Kulturföreningen Maria".
Jag lär återkomma med Rackarfiket och kulturföreningens symbios!!
Jag lär återkomma ...
Hittills ...
Fram till nuet ...
.. har dom både haft Stefan Sundström och ...
.. Svante Björkum på programmet!
Snart blir det både jazz och dikter ...
Sa jag återkommer!!

***

4 kommentarer:

  1. Du fikar efter allt?

    SvaraRadera
  2. Efter allt och alltid, och vad sägs om att dagens avslutades på Dovas, Sveavägen, fullt, folkligt, festligt och varmt!!
    Glömde jag pilsner!!
    Vilken dag, fika på rackarns Söder, på spåret fram till eftermiddagen, med insyn på Eriksdalsbadet, sen avslutning på Dovas, vad klagar folk över egentligen???

    SvaraRadera
  3. Skatterna, ovädret och korkade politiker!

    SvaraRadera
  4. Tänkte inte på det och när du ändå har ordet, cyklister .. cyklister av feminint kön, f*n ta dom, f*n ta dom ur vägen!!

    SvaraRadera