23 maj 2009

Dagens Texaco

Såg filmen Chocolat från 1988.
Alltså inte Hallströms choklad.
Detta är Claire Denis Chocolat!!
Filmen utspelar sig i Kamerun.
I början av filmen dyker denna vackra Texacomack upp.
Han Grandprixen har ju en soppatorskserie ..
Raggmunken bilbildar i ett.
Farsan letar bilder på sin gamla DeSoto :)
.. och även folkvagnar behöver ju bensin!!
Så varför inte??

goosevisionen
visar
Chocolat - Texaco



Filmen då?
Helt klart sevärd.
En ung fransyska återvänder till sin barndom i Afrika!
Delvis självupplevd.
Ursnyggt filmat.
Som alltid när filmer utspelar sig i Afrika :)
Lugnt franskt filmtempo.
Gillar man action, fortsätter man tugga Wrigleys!
Kan inte riktigt bestämma mig?
Betyget svävar mellan 3 och 4??
Det är nåt med filmen som gör att jag gillar den skarpt!

Men vafan.
Det är ju lördag.
Det får bli en ...



Uppdatering 11:16
Grandprixen.
Han med soppatorsken!
Idag har han fått torsken i metropolen!
Lyckliga han.
För ska man få torsk någonstans så är det ju i Vetlanda!!
Helt klart.
För där är det livat och där är isen glatt!!

Åh nu ska vi ut på rövarstråt :)!!
***

4 kommentarer:

  1. Tack för tips på film. Jag har noterat detta i mitt huvud!

    SvaraRadera
  2. Detsamma angående matställe :)
    Jag har noterat det i min mage!!

    SvaraRadera
  3. Jag har noterat tankstället i min körjournal :-)

    SvaraRadera
  4. 63:
    Jag har förvarnat Eric!!

    SvaraRadera