24 juni 2009

Dagens Retro

-Tjena assistenten ...


.. Jo, du förstår
det är samma visa idag som igår
Jag behöver stålar till en fika och en macka
får jag loss en tia så ber jag att få tacka
Sociala nämderna, samt lovar och svär
att inte köpa brännvin, sa Pär.

-Nix, sa assistenten, hårt och brutalt,
inte ett rött öre blir här utbetalt.
Här hjälper inga böner eller klagosånger,
en spänn till tunnelbanan å två matkuponger.
Och kommer du imorgon, så kom i nyktert skick.
- Äh! Kyss du mig i häcken! sa polarn Pär och gick.

Assistenten funnen på Eksjö Museum

***

10 kommentarer:

  1. Di är förbannat snygga di däringa. Och bra ska di vara också.

    SvaraRadera
  2. Håller i all evighet, sa man :)
    Både utseendet och motorn!!

    SvaraRadera
  3. Jojo! Svenskt stål biter även på deg.

    SvaraRadera
  4. Och en liter är en liter även om man degar ihop ...

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Där fick man heta Dass Spotting för en litet ögonblick! :D

    SvaraRadera
  6. En titel som ger aktning även runt Stureplan :)))

    SvaraRadera
  7. Min mor har en som hon fortfarande kör. Den är årsgammal med min äldre syster = tidigt 50 tal.

    SvaraRadera
  8. Och båda funkar??
    Vilken funkar bäst??

    SvaraRadera
  9. Min mor tror jag.
    De e krut i gamla kärringar.

    SvaraRadera
  10. Gamla kärringar brukar inte dega ihop!! :)

    SvaraRadera