24 juli 2009

Dagens Järnvägare

Jag vet.
Jag vet.
Det har redan varit ett tågande inlägg.
Men det var ju bara en stump??
Och vem??
Vem kan få för mycket av räls.
Banverket??

Detta magnifika lok har stått uppställt sedan 2004.
Jag har vänta på tillfället(t)
Jag har väntat på tillfälltvå ...
Jag har väntat på att grindarna skulle var öppna
Och så plötsligt en dag ...

89 ton "gammeldansk" ...

TMX 1012

TMX 1012

TMX 1012

TMX 1012

TMX 1012

TMX 1012

TMX 1012

TMX 1012

Sa jag Radidloket?
Sa jag liknar??





***

9 kommentarer:

  1. Rapidloket är det snyggaste loket som har rullat på sveriges spår, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Helt överens, om det inte var för träloket, jag kan banne mig inte bestäma mig :)

    SvaraRadera
  3. Nej det sa du inte. Men du skrev det i din dataapparat. Och sen kunde vi läsa det hemma hos oss i vår tv-apparat. Fiberkabel och en massa annat blaj, hört talas om sånt?.

    SvaraRadera
  4. anna:
    Nej, fiberkabel?? TV-apparat??
    Nu fattar jag noll och vad hände med alla ångloken??
    S1:an, Sb, K-loket räknas inte dom???

    SvaraRadera
  5. ... en bra bloggpost helt enkelt...!

    SvaraRadera
  6. sid:
    Ett rälsande tack!!
    Banverket hälsar :)!!

    SvaraRadera
  7. Stekt aborre från Solgen samt dansk fadøl efter avlöningsdagen.

    http://www.maltdryck.com/content/dansk-fad%C3%B6l

    SvaraRadera
  8. Aborre! Det var några år sedan ... Danskt fadöl det har jag aldrig provat. Men vilket kalas!!
    Vad firades???

    SvaraRadera
  9. "Kossornas befrielse" heter vi just nu. En nystartad akvavitgrupp med djupa rötter i Njudung.

    Ni kommer snart att få se våra banderoller.

    SvaraRadera