19 augusti 2009

Dagens Järnväg

Dagens Järnvägsinlägg är inte bara ett järnvägsinlägg??
Dagens Järnvägsinlägg är även ett inlägg i järnvägsdebatten??
Wadstena-Fogelsta järnväg.
Sveriges äldsta bevarade 891 mm-bana är en hotad järnväg!!
Wadstena-Fogelsta järnväg är hotad av nerläggning!!

Vadstena kommun vill riva upp spåren och bygga bostäder ...
Stationsområdet ska bli platsen för äldreboende.
Föreningen är uppsagd.
Den 31 augusti ska allt vara borta.
Men hallå.
Finns det ingen vettig människa i den hålan?
Heliga Birgitta vänder ju sig i sin grav.
Hel säkert.
Byta ut ånglok mot rollatorer??
Hallå ...






Det du kan göra har jag redan gjort.
Jag har skrivit på.
Gör det du också.
Skriv på namninsamlingen

Tack till brodern, som tog bilderna och ...
.. som gjorde "sista färden" i slutet på juli.

***

6 kommentarer:

  1. Underskrivet!

    Stor skandal, det finns ju hur mycket plats som helst att bygga äldreboende någon annanstans

    SvaraRadera
  2. Underskrivet, det gillar jag, för visst är det en stor skandal!
    J*vla idioter!
    Det går ju aldrig att återställa!!

    SvaraRadera
  3. Underskrivet!
    Jag håller med er, J*vla idioter.

    SvaraRadera
  4. Underskrivet, TACK!!
    Sa jag det?
    Sa du det?
    Då är dom det, J*vla idioter!

    SvaraRadera
  5. Underskrivet trots att det inte blir sista resan

    SvaraRadera
  6. Underskriften kanske ger ännu en resa då :)

    SvaraRadera