24 oktober 2009

Dagens Åsa-Nisse

Världsåterpremiären är avklarad
Utan mig ... :(.
Men många var där.
Alla ville vara där, sa turistchefen.
Jag fick några foton av han författaren.
.. han som inte bara skrev boken.
Han Nordqvist, som också rapporterade och skrev.
"Det var en helt fantastisk dag i Vetlanda. Trängsel och köer. Synd att du inte kunde komma ifrån. Alla var där, nej inte alla men de gamla som kunde tänkas minnas något om filmerna. Jag hälsade på din far förstås. Och sedan kom Svenne och Lotta, det var oväntat men kul. Jag och Owe filmade tillställningen som sedan sändes i Kulturnyheterna."
Om du missade Kulturnyheterna.
Om du dessutom missade sena Smålandsnytt den 22/10.

"Åsa-Nisse-oraklets" medskickade ...
Kikar jag noga ser jag ...
.. några av de alla ...
.. som jag känner igen!!
Förutom "den gamle" då ...
Jag ser en Hembryggdföreningsordförande!!
Jag ser en Lindwall.
Jag ser en Braque, en Pissaro, en Byrå, en Biggarå, en Täbybå ... ???

Nu kan man bara hoppas att han författaren fattar ...
Fattar vad han fick uppleva.
Vad han fick vara med om och var han var när ...
Att han förstår att det är Vetlanda som är Åsa-Nisse!
Att han drar tillbaka alla sina böcker.
Tar tillbaka all dynga han skrivet :)
För inte skulle hans kära Täby ställa upp så här!!
Aldrig, sa Nisse på Åsen.
Aldrig, sa Klabbarpan
Aldrig, sa Eulalia.
Aldrig, sa Krestin.
Aldrig, sa Bull.
Aldrig, sa Bill.
Aldrig ...

Täby hahahahahahahaha

***

2 kommentarer:

  1. Täby Allehanda Befriade25/10/09 23:15

    Det var ett synnerligen ett sällsynt unikt reportage. Vi är självklart på plats nästa år den 22and:e oktober.
    Kanin maninte flå ihop ÅsaNissedegen med mårtengåsdegen också? Det rimmar väl bra?

    SvaraRadera
  2. tab:
    Svartsoppa och svartvit Åsa-Nisse, man tackar!!

    SvaraRadera