27 oktober 2009

Dagens Enkla

Nedräkningen har börjat.
På fredag smäller det.
På fredag kväll i Vetlanda smäller det.
Bandypremiär.
Då har vi tagit bort alla vadderingar i kurvorna.
Då är det allvar.
Bandypremiär i Vetlanda en fredagskväll.
Det kan inte bli bättre!!
Svenska mästarna kommer på besök.
VBK vs. VSK.
Huvva, huvva.
Snacka om tungviktsmöte.
Återkommer om just den matchen.
Återkommer om just Elitserien.

Nu är det våran tränare det gäller.
Jonas "Världens bäste genom tiderna" Claesson.



Han intervjuas på den officiella.
"I dagens VBK har Jonas ”Skorven” Persson, Fredrik Rinaldo och Patrik ”PG” Gustafsson spelat i det svenska A-landslaget, vem tror du blir näste VBK-spelare att debutera där?
- Om jag inte är helt fel ute så provade också Johan Löfstedt på detta för något år sedan. Jag vet inte tanken har inte slagit mig. Är man tillräckligt bra blir man uttagen.
(Jonas har rätt att Johan Löfstedt också har spelat i A-landslaget, men det var en inofficiell match då A-landslaget mötte en kombination av spelare från Västerås och Tillberga när bandyhallen ABB Arena invigdes 2007).
"
Hänger du med?
"Är man tillräckligt bra blir man uttagen".
Sån är bandyn.
Enkel men rättvis ...

Nästa fråga:
"Nämn något som du skulle vilja ändra på inom bandyn?
- Tak till alla!"
Enklare kan det inte bli!
Det finns bara en Jonas Claesson och det är Jonas Claesson.

Ropen skalla, tak till alla.
Då blir bandyn om möjligt ännu rättvisare.
Frågan är dock hur det blir med bandyportföljerna?
Får man ta hunden med sig sjöng någon.
Snart kommer uppföljaren ...
"Får man ta portföljen med sig ..."
Men jag är helt övertygad.
När det gäller portföljfrågan är jag som en pingstvän.
Jag tror på Jonas.
Jonas har säkert en lösning på portföljfrågan också.
Helt säkert.
Helt klart.


Sa jag fredag kväll?
Sa jag bandypremiär?
Sa jag återkommer??

Han i guldbyn.
Han Ersmar laddar också ...
Han suger på gamla härliga bandyminnen.
Ett lysande sätt att komma i gammal god läktarform!!
Men???
Guldbyn??

Är man tillräckligt bra vinner man ...

Sa jag uppladdning.
Ett annat härligt uppladdningstrix.
Följ Svenska Fans eminenta genomgång av Elitserielagen ...

***

2 kommentarer:

  1. Banan glänste och såg fin ut för några minuter sedan.

    SvaraRadera
  2. Du lycklige j'vel, inte nog med att du fick se Åsa-Nisse återvisas, nu kan du med enkla medel ta dig till Sveriges vackraste isyta!!
    Men jag är glad för rapporten :)!!

    SvaraRadera