31 oktober 2009

Dagens Presstopp

EXTRA EXTRA PRESSTOPP EXTRA EXTRA!!!
Så kröp han då äntligen till vändkorset.
Så kröp han då ut på isen ...
Han By á bladets redaktör gör en labrador!!.
Han stoppade sina pressar och publicerade en extrabilaga.
En bandybilaga.

Vad kunde han göra?
Vad kunde han göra när trycket blev för stort!!

Men undertecknad och hela redaktionen på BAOB jublar!
Så här ska en lokaltidning se ut.
En lokalblaska med hedern i behåll har en bandybilaga.
Och nu är By á bladet en lokalblaska med hedern i behåll!!

Och man märker direkt att han är en riktig bandytalang.
Han redaktörn börjar precis i rätt ända på nystanet.
Först måste man hitta nystanet.
Utan nystan ingen bandy ...

Sa jag det?
Sa jag hemsidan.net.
Nu är den enda lokaltidningen på netet som inte har en bandybilaga.
Nu är den enda lokaltidningen på netet som inte nämner bandy!!


***

3 kommentarer:

  1. Jodu! Den där bandyordlistan var bland det första som dök upp vid min sökning. F.ö. noterade jag då förskräckt att det bara är en viss herr Josephzon och den där Jansson på Huvudläktaren som ägnar sig åt denna märkliga syssla. Nåja, har man gjort en tabbe (labbe menar jag) så får man stå sitt kast men det är lite i överkant att göra en hel bilaga bara för två... :D

    SvaraRadera
  2. Jo just det. Jag fann det svårt att hitta en bild på en s k bandyklubba. Alltså en riktig bandyklubba som den jag såg på Högsby IK:s is som barn. Med smala läderband runt kröken eller var det hantaget?

    SvaraRadera
  3. Bara så att vi klarar ut biffen, det är bara och endast undertecknad som ger ut lexikonet, många äro de som vill förvanska det och få in en massa lögner och felaktigheter, men jag står på mig jag står ensam och ensam är stark och då blir det så där vacker gulvinklat!!!
    Mitt motto har alltid varit, kunde Stalin, Mao och alla de andra så kan jag!!

    Sen till klubban.
    Du menar en Sirius 745:a.
    Jag har en sådan i garderoben.
    En som aldrig har använts.
    Ett loppisfynd.
    Den finns på en film som fanns på tuben innan kraschen.
    Jag återuppladdade den precis nu ...
    Vill du ha en stillbild så ordnar jag det :)
    Sa jag självklart!!

    SvaraRadera