18 november 2009

Dagens Hopp(er)

Surt sa räven om bandy i regn.
Men skam den som ger sig sa Hopper.
Och hon den ordrika ...
Hon som trollbinder sin publik!
Hon som likt en bumerang återvänder.
Alltid.
Hon har startat en ny klubb.
VBK???
Virkande Barbros Klubb.
Orolig för vad jag skulle tycka.
Är det att bandyhäda?
Jag fick avgöra ...
Icke, sa Nicke Bergström.
Icke, sa Edward Hopper ...
Detta är att ta vara på alla trådar.
Detta är att ta vara på alla lösa ändor.
Detta passar ju både en bandygalen dazzålåg och en Hopper ...
Mao är mao ...
Vi är med!!!


Sa jag äntligen.
Äntligen kan jag bära min VBK-mössa även efter en sur förlust!!

***

4 kommentarer:

  1. Hahaha, jag älskar dig Gåzephzon! Säg bara till så virkar jag. Vad som helst! Men Hopper oroar...han fanns på riktigt, men...finns han nu också..? I en annan form..hm..
    Å andra sidan, mössan. Den är STICKAD, och...tillhör väl ursprungligen Skellefteå AIK? Hädar jag NU då?
    (Ordverifiering: NESSE. Klabbarparns uttal på Åsa-Nisse. Måste min bil heta Eulalia II för att kommentaren ska gå fram?)

    SvaraRadera
  2. Allt var bra fram till .. Skellefteå AIK.
    Där gick gränsen, äsch förresten gränsen går redan vid Uppsala!!
    Mössan VBK-gul, och det är stor skillnad mot andra gula nyanser!!
    Stor skillnad!!
    Och nu hädade du!!
    Nu gråter han verklighetens H Ägglund!!

    Du ser.
    Så fort man försöker blanda bort Vetlandamössor, står han där på farstubron och får NESSE veta att man blandar ihop småländska mössor med norrländska då vid Sarons liljor då!!

    SvaraRadera
  3. Var, och i vilket smakfullt gäng har du hamnat nu herr Gås? Gotland har stängt för säsongen.

    SvaraRadera
  4. k:
    Från klubben "Full rulle i Lilla Edet" är steget inte långt till en virkningsklubb!!

    Stängt??
    Gotland???
    Varför får jag veta allting sist av alla???

    SvaraRadera