18 december 2009

Dagens Brunnslock

Fjärde och sista i den långa serien ...
Nu blir det locket på!!


I alla fall nästan.
Det återstår att reda ut hur det kommer sig att ...

Så här skrev jag igår
"Enligt välunderrättade vattenledningskällor ...
Dessa brunnslock är konstverk!!
Beställda av Stockholm Stad till nåt jubileum på nittiotalet??
Tio olika konstnärer fick till uppgift.
Varav en ska vara goda vännen Tove Adman??
Totalt beställdes 10 stycken.
Jag har alltså hittat 4 ..."


Men dessa brunnslock är en helt annan kulturhistoria.
För när jag googlade igår hittade jag de tio.
De tio konstverken.
Dess brunnslock beställdes till Kulturhuvudstadsåret -98.
En helt annan kulturhistoria!!

Så nu återstår frågan.
Mina fyra lock.
Vem har gjort dom?
Att dom har med "Slaget vid Brunkeberg" är ganska självklart!
Men man vill ju veta mer, eller hur??

***

6 kommentarer:

  1. Haha, jag hade precis hittat den länken och skulle skicka över den! Jag har ju SAGT att du inte får komma före mig!
    ...vill veta mer, absolut. Om brunnslocken alltså :-)

    SvaraRadera
  2. Jag med ...
    Har en sista utväg och det är inte via brunnarna :)!!

    SvaraRadera
  3. Hörrö Sjörlock nu får du allt fixa detta!! Försök för allt i världen inte lägga locket på utan släng dig i brunnen och gräv vidare ;)

    SvaraRadera
  4. Nu ha jag grävt vidare ...
    Återkommer ...

    SvaraRadera
  5. Men vad spännande grävande journalistik?

    SvaraRadera