26 december 2009

Dagens Julafton

Annandagsbandy!
Smaka på den puddingen.
Det vattnas i munnen så fort man hör ordet Annandagsbandy.
Annandagen är ju efter SM-finaldagen bandyns stora dag idag.
Folkligt, festligt och fullsatt.
Fullsatt blir det ju om VBK slipper hemmamatch :).


Nåväl till dagens stora match.
Det har skrivits spaltmeter om den bandyfolkets festdag ...
Jag går direkt till bandyns pudliga kärna.
Matchen alla vill se.
Alla utom svt??

Vetlanda BK har "derbylottats" att möta Vänersborg i Vänersborg.
Det kommer att bli en tuff och jämn kamp.
Vänersborg har inte vunnit sedan den 27 november ...
VBK är inne i en positiv trend.
Vi har inte förlorat sedan den trista badmatchen mot Kungälv.
Nu skriver en viss krönikör att Robin Söderling uttalat sig om VBK??
"Ju fler gånger de vinner, desto närmare kommer de nästa förlust. "
Hade ingen aning om att han Söderling var en vän av bandy och VBK!!

Enligt alla spåmöjligheter jag använder mig av ...
.. färgade kulor i julgrenen, tärningen, kortlekar ...
Dagens match mellan V-lagen i den nybyggda ...
.. slutar 5-5 ...

Till sist.
En mycket märklig lottning.
Hammarby derbylottas mot Happyveranda??
Hur tänker han Ramsin I då?
Hur tänkte man??
Jag tror att man fuskade.
Jag är helt övertygad om att det man utgick från var Zinken!!
Hammarby måste få hemmamatch.
Så tänkte man och så sket man i att lotta ...
Och så kollade man in bandykartan ...
Hrmf.
Låt oss se nu.
Haparanda ligger närmast Stockholm.
Så får det bli.
Så ska vi ha't ...

Sa jag det?
Sa jag TV-match.
Svt direktsänder hälsingederbyt Edsbyn-Bollnäs.
Eller om det är tvärtom .. Bollnäs-Edsbyn.
Nåväl!!
Skönt att slippa sitta inne idag när snön viner så där gôtt utanför :) ...

Sa jag det?
Sa jag 5-5.
Toppmatchen i Vänersborg slutar 5-5!!
Jo bett.

Oooops höll på att glömma.
Badkarsbandyn går ju i bandyns fotspår.
Numera kör ju även hockeyn på Annandagen.
Annandagshockey .. den visan klingar inte lika bra .. ännu.
Men ett taggat HV71 tar i alla fall emot Luleå på hemmaisen.
Ward är tillbaka.
Vinst .. självklart!!

Dessutom som russinet i julegröten.
Idag inleds JVM ...
Lycka till till Mattias Tedenby och André Petersson ...


VBK börjar sim match kl. 15:00
HV71 kl. 16:00
Småkronorna ... 20:00 i svt24

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar