21 december 2009

Dagens Upprop


Enligt mycket mycket säkra källor ...
Assar är uppsagd från Dagens Nyheter med omedelbar verkan.
Den nya chefredaktören Gunilla Herlitz har sagt upp bekantskapen ...
Från och med den 1 januari 2010 försvinner Assar från seriesidan.
Från den 1 januari 2010 är skandalen ett faktum!!
Vad sysslar hon med?
Hur tänker hon?
Assar är ju DN (tillsammans med Lasse Epstein)!!
Assar och Epsteins STHLM, hä DN hä!!
Utan Assar blir DN om möjligt ännu själslösare!!
Utan Assar blir DN profillösare!!

Nu gäller det att agera snabbt.
Jag har skapat en "grupp på Facebook".
Inte för att det hjälper men logga in och gå med ...
.. "Vi som vill ha Assar kvar i DN" ...
Dessutom och kanske viktigare ...
.. maila till henne chefredaktören direkt ...
Gör din insats, maila idag, maila NU ...
gunilla.herlitz@dn.se

Maila alla ...

Gör din insats!
Gör det idag!!
Gör det NU!!!!

***

17 kommentarer:

  1. Hm... Det är förstås som att svära i kyrkan men sanningen att säga så tröttnade jag på Assar efter ett par underbara år och önskade att UL skulle starta något nytt projekt i DN. Så, eftersom jag inte läser Assar gör det mig inget men nu - efter 20 år - har den ju blivit en institution...

    SvaraRadera
  2. Nej, tröttna på Assar???
    Det kan man inte!
    bästa serien, klart!
    Svante

    SvaraRadera
  3. Svante: Låt mig uttrycka det så att under ett par år gick mitt förhällande till korven Assar från stormig förälskelse (nuppa bryna fjässa sponken) till gammal vänskap. Det är trevligt att ses någon gång emellanåt på lilla fina feta vita vofsingen.

    SvaraRadera
  4. Nu har jag mejlat tanten.

    - Hör upp snorhyvlar!! allt ert lördagsgodis ska jag ha! Seså! Spotta ut vad du har i munnen och ge det till Mys-Harry.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar gruppaktiviteter av detta slag, man slipper träffa folk. Hahaha! Så jag har självklart gått med. Självklart! :-)

    SvaraRadera
  6. Självklart, är nu med i ansiktsboksgruppen.

    SvaraRadera
  7. Har nu mailat till Gunnila!!

    SvaraRadera
  8. pef:
    Du gillar aldrig mina protester, du gillar mest faster Ester!!

    Men ett stort tack för citatmotorn, den går inte av för alla Razorblad!!

    "- Se upp! Brommaborna kommer! Skjut! Allihop!"

    Ska sanningen fram och det ska den ju, så gillar jag mest att läsa han serier när dom komme ri bokform, liksom läsa hela på en gång!
    Dessutom så har jag ju inte papperstidningen, men protestera det gillar jag!! :))

    svante:
    Bäsat utan tvivel, det finns bara en Assar och det är han i Nollberga!!

    bb:
    Självklart, gruppaktoviteter??

    munken:
    Skålar vi på, kanske med en Tingsryd??

    broder:
    Härligt, då är vi alla fall två :)!!

    SvaraRadera
  9. Visst gillar jag dina proteser! ...men jag behöver ju inte hålla med och jamsa med alltid. Man vill ju gärna vara lite motvals och diskutera lite och provocera lite ;) För den känslomässigt engagerade blir världen så svart-eller-vit att man måste provocera. Det äro min uppgift. Det är mao du som inte gillar MINA proteser ;)

    Erkänn att det däringa citatet är herrns egna! Fy bubblan för ondska!

    Strippar har aldrig varit min grej heller men strippor...

    (Jag har tagit kontakt med en annan FB-grupp - "Assar" - och påtalat den rådande situationen.)

    SvaraRadera
  10. pef:
    På fråga ett svarar jag: Okej!
    På tvåan: Nja jag tycker mina protester är bättre än dina!!
    På trean: Jag bytte ut ett ord? Gissa vilket och du vinner en resa till Öland ...
    På fyran: Julen närmar sig och då är vi alltid överens!
    Strippor och Pågens hä grej hä!
    Femman: Kanon, samla ihop gardet du så syns vi som vanligt vid Tegelbacken!!

    Extrauuppgift.
    Är han Assar K-märkt??

    SvaraRadera
  11. #1 okej
    #2 J*vla ego!
    #3 = skjut, ska vara älska!
    #4 jojo
    #5 jojo

    xtra: nja, möjligen blåmärkt men borde upphöjas till nationalklenod, fesståss.

    SvaraRadera
  12. Ja, hellre det än, som nu, UT-märkt...

    SvaraRadera
  13. Assar har jag aldrig läst. Dock verkar det vara många som vill ha Assar kvar; det tycker jag att de kan få ha.
    Sen tycker jag dessutom att den nye "chefredaktören" kunde ha låtit mig få ha min gamla fina DN kvar. Man drömmer sig tillbaka till Olof Lagerqranz tid, när DN var en riktigt bra tidning.
    Jag vet inte om det är sant, men hon ska ha använt GP-metoden (Göran Persson när han sparkade Skolöverstyrelsens personal och lät dem söka igen)på DN. Är det verkligen sant?
    För säkerhets skull har jag sagt upp min prenumeration tills vidare, dvs tills DN får en ny ledning!
    Den ende jag kommer att sakna är Peter Wolodarski.

    SvaraRadera
  14. DN var bättre förr!
    Vet inte, är ju inte insatt hur det är och blir på DN, men det jag vet är att många kommer att få gå, att personalen skulle få information idag, att hon vill säga upp personal för att sen bara kalla in dom vid behov typ!!

    SvaraRadera