26 januari 2010

Dagens Firare

goosevsionen Live från Syltan ... |

Dagens firare är moi!
Inte för att jag fyller år.
Inte.
Snarare fylleri ...
Kan det bli.
Vad firas då?
Ett jobb ...
Ett modelljobb.
Ellos??
Nja inte riktigt.
En annan typ av modelljobb.
Om allt går i lås.
Vi är i princip överens ...
Vi är överens om summan.
Vi är överens om tiden.
Vi är i princip överens om vad ...

Vad ska byggas då?
Sundbybergs gård.




En gård som revs 1936, när Marabou behövde större lokaler.



Tanken idag är att det ska bli en stor modell av det stora huset och ...
.. en liten med hela gården ...
Det är här liksom i princip kommer in i förhandlingsbilden :)

Modellen/modellerna ska om och när den blir klar stå i Hembygdsmuseet i Sumpan!

Återkommer ...

Uppdaterat 20:01
Just nu känns Sumpan som en vinnare.
Metropol.
Där får man fira till det när och det är levererat och klart :)))
Nu snackar vi syltor.
Nu snackar vi prisläge för en smålänning!!
Ingvar are you där??

***

12 kommentarer:

  1. Ta det rätta, ta Marabou och ta Sumpan! Ta Bromma mä!

    SvaraRadera
  2. Grattis!!! Äe bilden tagen med självutlösare??

    SvaraRadera
  3. Så KUL!!! GRATTIS! Det är huset med skojiga taket som menas? Hur många byggnader är det sammanlagt i det sammanlagda sammanhanget?
    Fast fira på syltan i Sumpan...nog är du värd bättre än så va´.
    (Både Metropol och Esplanad har vi haft ställen som har hetat...flyttade dom till stora staden alltså..?)

    SvaraRadera
  4. Bromma?
    Nja där går nog gränsen :)!!

    broder:
    Nja nu är ju inte undertecknad med så ..

    bb:
    Vet ej exakt hur många .. men många blir det :))
    Nja?
    Fira med Sumpan??
    Är det inte det som är det ultimata?
    Karaokee på storduk ...

    Alla flyttar till den stora, sen blir dom biografer och så läggs dom ner, för just nu idag så köööpte jg ...

    SvaraRadera
  5. För det första var det alltså icke jag som skrev det där första.

    För det andra så låter det där modellerandet fint.

    För det tredje tänkte jag fråga om det inte var på Metropol man sjöng, men det har du redan bekräftat. Vad sjöng du?

    Tacka vet jag gamla Metropol (som jag aldrig bevistade) innan de förvandlade det till Hård råck kaffe. Jag antar att det var ett toppenställe.

    SvaraRadera
  6. pef:
    Av någon outgrundlig aneldning (!), vem tror på dig hahahahahaha ..

    Jo!

    Karaokee :)

    Gamla Metropol?
    Är det här nya M, den jag ska fira på och sjunga allsånger på japanska!??
    Känns som om jag inte känner mitt Sumpan.
    Det enda jag vet och känner till är ju att där står skalet på en pinne!!

    SvaraRadera
  7. Restaurang Metropol - inte i Sömpiberg alltså. Där har dom mest en fin park och en pinne med skal.

    SvaraRadera
  8. Ja du menar den ja, den hörde man talas om när man satte sina första fötter i den kungliga sådär typ mitten slutet på 80-talet!
    Vita dukar, spritkassörska ... ja ja det var tider det, sen brann Eldkvarn och allt förstördes :)!!
    Slussen revs ...
    Aspuddens bad revs ...
    Ta bort mig, sa Stig Grybe!

    SvaraRadera
  9. Allt e liksom uppåner eller hur, bonn-Göran. Hur går det med åkern om du ska springa ut och fyllesjunga?

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas du river ut och skickar :)))

    Men i natt får brorsan vakta ...
    Litta ledigt måste ju även en åkervaktare ha.
    Åkersorkarna är alltid lediga en dag i veckan och lite rättvisa finns det väl ändå!!

    SvaraRadera
  11. Den odugliga nollan??!! (enl UL alltså)

    SvaraRadera
  12. Exakt, men det får du inte berätta för pappa Esso, för då tar det helvete i huset!!

    SvaraRadera