18 januari 2010

Dagens Grattis

Tuta Helene fyller 50 ...
Nu kan jag nog avslöja.
Kan inte tänka mig att hon skulle kolla här?
Ni minns grammofonen?
Grammofonen i den rätta skalan :)
Här får den nu sitt sammanhang ...







Detta är då tänkt som ett förslag på ett annex.
Ett strandannex.
Den verkliga "Råttans bar" ligger ju i våningen under biografen.
Precis i det fönster som lokföraren kikar in i .. :)

Sa jag skalan?
1:22,5 ...
Perfekt för strandbarer, råttor, grammofoner, singlar och ånglok!!

Sa jag GRATTIS?
Sa jag TUTA??

***

8 kommentarer:

  1. Otroligt! Vad är det för gott i flaskan?

    SvaraRadera
  2. Detta är en present att bli avundsjuk på! Nu skulle jag vilja vara i Helenes kläder. Tror du hon skulle märka nåt?

    SvaraRadera
  3. kf:
    Dansk snaps :)

    bb:
    Ingen skulle märka något, möjligtvis han Lindroth, men då får vi väl droga ner honom :))

    SvaraRadera
  4. Tippar han Lindroth omedelbart på dansk snaps, eller bör man gardera med skalle redan i ingångsfasen?

    SvaraRadera
  5. Han brukar vara lugn med den snapsen så ett tips är en skalle vid ingången och sen är det bara att fortsätta skallgången :).
    Nu drar jag så vi syns där då!!

    SvaraRadera
  6. Vadå snaps? Var? När? Till mig? Nähä...
    Men snyggt bygge :D

    SvaraRadera
  7. pef:
    Tack :)

    red:
    Snaps?
    Det blev värre framåt natten ...
    Då kom den fram .. snapsen alltså :)
    Tungt idag!!
    Tack!!

    SvaraRadera