24 januari 2010

Dagens Nystan


Bandy-VM ...
Invigs och inleds idag.
Sverige möter Finland.
Matchstart kl. 16:00.
Direkt i svt ...

Bandy-VM börjar idag!
Man fattar ju hur stort intresset är ...
Kolla in den officiella ...
Inte många faktan där inte??
Warum?
Почему страница, которая является пустой?



Nåväl vi lämnar den internationella.
Vi tittar in i det småländska bandyfönstret.
Vi tittar till den södra Allsvenskan.
Alla tre smålandslagen vann igår.
Tranås BoIS chockar bandyvärlden.
För slår man Boltic och så igår vinner man över Motala.
Känns som om "Putte" börjar få ordning på istorpet!
Avbytarbänken har också vunnit två raka!!
Tyvärr verkar det som om Nässjö ...
Men det är jämnt i botten så än kan allt hända.
Än kan Nässjö ramla ur ...

Uppdaterat 11:59
Tommy slängde ut ett bandytips.
Sverige vinner med 9-3 och Anti gör tre!!
Då måste jag ju visa var bandytipsskåpet Anti ska stå.
Sverige vinner med 7-4 .. Anti gör bara ett :)!!

Uppdaterat 15:19
Hon BB tippar 8-4 ...
Han Ersmar slår till men 8-1 ...
Nu blir det klirr på han gåsen personkonto :)

Efter denna tippade promenadseger.
På med promenadskorna.
Mot Gamla Stan.
Skål Tam'fan.
Hörde jag Finissage???

***

16 kommentarer:

  1. 9-4 till Francos gelikar. Happy Antti gör tre strutar för sitt hemland.

    SvaraRadera
  2. Bandy VM, gäsp. Väck mig när det är över (alltså när de enda två lagen spelat finalen)

    SvaraRadera
  3. Canada är på gång i bandyn 15-2 i första matchen. Spelar de i NBL...

    SvaraRadera
  4. tommy:
    Anti Ekman, ständigt denne Anti :)
    Snart får han nog komma med i lexikonet :)

    dan:
    Överens, även om jag kanske kollar i finalen nästa söndag??

    broder:
    När börjar OS-hockeyn :)??

    SvaraRadera
  5. 8-4 broder, är det VM då VET jag! :-)

    SvaraRadera
  6. Antaget.
    Du är med ...
    Men tyvärr är det VM då vet JAG!

    SvaraRadera
  7. Vi får väl se...med skridskorna på ryggen kan det inte gå annat än som ett skott.

    SvaraRadera
  8. Skulle må då om spelarna knöt på korsett och korstvå på fossingarna ...

    SvaraRadera
  9. //:
    Vadet antaget.
    Kan du mitt personkonto :))

    SvaraRadera
  10. Hur mycket var det?
    E jag miljonär nu eller ...?
    Tips Kung för en stund i alla fall.

    SvaraRadera
  11. Harrejävvlar ..
    Hade jag ingen aning om!
    Pengarna är redan insatta på ditt konto, köp nåt fint till dig själv den här gången ... :))

    SvaraRadera
  12. Tackar ...
    .. nå fint?
    Hmmm ... en pils kanske då

    SvaraRadera
  13. En eller två låter väl som nåt fint!
    Låter väl som nåt som passar goa herrn!!

    Såg inte matchen, hängde bar istället, men jag såg ett kort sammandrag nyss och finnarnas försvar verkar ha gått på charmkurs inför VM :))

    SvaraRadera
  14. Sant, men du missa en kul match.
    De bjöd på de mesta Finnarna och verkade vilja vara alla på samma ställe. Tur de har den där gymnasten i mål, han e härlig att se.

    SvaraRadera
  15. Man kan inte få allt ...
    Nu fick jag några Grolsch, några .. och någon .. och så fick jag se målen idag, så jag är nöjd ... :)

    SvaraRadera